ایتالیا متا را زیر ذره بین رگولاتوری قرار می دهد
ایتالیا متا را زیر ذره بین رگولاتوری قرار می دهد
آی سی تی نیوز - ایتالیا متا را به دلیل سوء استفاده از موقعیتش در پرونده حقوق موسیقی مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مقام ضد انحصار ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که متا را برای سوء استفاده احتمالی از موقعیت خود در مورد حقوق موسیقی ارسال شده روی پلتفرم‌های این شرکت و لطمه زدن به رقابت در این بخش مورد بررسی قرار خواهد داد.

این مناقشه شامل جامعه نویسندگان و ناشران ایتالیا(SIAE)بود. در بیانیه تنظیم کننده ضد انحصارگفته شده که شرکت مارک زاکربرگ ممکن است مذاکرات برای تصریح مجوز استفاده بر روی پلتفرم های خود را به طور ناروا قطع کرده باشد.

رگولاتور گفت: متا با حذف محتوای موسیقی محافظت شده جامعه نویسندگان و ناشران ایتالیا در پلتفرم های اجتماعی خود، مذاکرات برای تمدید قراردادهای منقضی شده را قطع کرد، اما اطلاعات مورد نیاز را برای مذاکره تحت اصل انصاف و شفافیت در اختیار این جامعه قرار نداد. این تنظیم کننده افزود که رفتار متا می‌تواند به رقابت در بازارهای مربوطه لطمه بزند و به مصرف‌کنندگان آسیب جدی وارد کند.

متا به عنوان مالک فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام ماه گذشته نتوانست با SIAE برای تمدید مجوز کپی رایت به توافق برسد. در نتیجه، تمامی آهنگ های زیر مجموعه SIAE از ۱۶ مارس بر روی پلتفرم های آن مسدود شده است.

سخنگوی متا روز چهارشنبه گفت: ما به طور کامل با درخواست سازمان رقابت ایتالیا همکاری خواهیم کرد. حفاظت از حق چاپ ترانه سرایان و هنرمندان یک اولویت مهم برای ما است.