انتقال سایت‌ نهادهای دولتی روسیه به پلتفرم ابری یکپارچه
انتقال سایت‌ نهادهای دولتی روسیه به پلتفرم ابری یکپارچه
وزارت ارتباطات روسیه پیشنهاد کرد وب‌سایت‌های نهادهای دولتی در یک پلتفرم ابری یکپارچه قرار گیرند.

به گزارش سایبربان؛ وزارت ارتباطات روسیه فدراسیون روسیه پیشنهاد کرد وب‌ سایت‌های نهادهای دولتی منطقه‌ای را جهت حفاظت در برابر حملات سایبری به پلتفرم ابری یکپارچه دولتی (Gosoblako) انتقال دهند.

ماکسوت شادایف، وزیر ارتباطات روسیه در نشست شورای فدراسیون اعلام کرد در حملات سایبری علیه روسیه وب‌سایت‌های دولتی را که منبع اطلاعات رسمی و زیرساختی برای دریافت سرویس‌های دیجیتال هستند هدف قرار می‌دهند.

این مقام دولتی اظهار داشت: تنها راه (برای مقابله با آن) – انتقال تمام این سایت‌ها به حالت حفاظت‌شده است. ما پیشنهاد کردیم این کار در چارچوب یک پلت فرم متمرکز- Gosoblako انجام گیرد. به مناطق پیشنهاد می‌کنیم که به این فضای محافظت‌شده نقل‌مکان کنند تا در دسترس بودن سرویس‌های خود را فارغ از مقیاس حملات رایانه‌ای تضمین نمایند.

به اعتقاد شادایف، حفاظت در برابر حملات سایبری بایستی با گردآوری تمام سایت‌ها در یک زیرساخت امن به‌صورت متمرکز سازمان‌دهی شود، نه اینکه در هر منطقه زیرساخت اختصاصی ایجاد شود.

وزیر ارتباطات روسیه اعلام کرد: ما در حال اجرای برنامه انتقال مناطقی هستیم که امکان حفاظت مستقل از وب‌سایت‌ها را ندارند، به آن‌ها امکان استفاده رایگان از زیرساخت‌های فدرال را می‌دهیم.