آی‌سی‌تی نیوز – یک گزارش جدید می‎گوید استفاده پلیس رژیم صهیونیستی از جاسوس افزار پگاسوس بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که پیشتر اعلام شده است. به گزارش میزان یک گزارش فاش می‎کند که واحد سایبری عملیات ویژه پلیس رژیم صهیونیستی، سال‌ها بدون کسب مجوز دادگاه و برخلاف قانون، از جاسوس افزار «پگاسوس» علیه ساکنان […]

آی‌سی‌تی نیوز – یک گزارش جدید می‎گوید استفاده پلیس رژیم صهیونیستی از جاسوس افزار پگاسوس بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که پیشتر اعلام شده است.
به گزارش میزان یک گزارش فاش می‎کند که واحد سایبری عملیات ویژه پلیس رژیم صهیونیستی، سال‌ها بدون کسب مجوز دادگاه و برخلاف قانون، از جاسوس افزار «پگاسوس» علیه ساکنان اراضی اشغالی استفاده کرده است؛ این فناوری برای جمع آوری اطلاعات و نه برای جمع آوری شواهد استفاده شده است.

به گزارش «جروزالم پست»، تحلیلگران پلیس رژیم صهیونیستی داده‌های به‌ دست‌ آمده از تلفن‌ها را جست‌وجو کردند و به آن گوش دادند؛ سپس اطلاعات بدون ذکر منبع اطلاعات منتقل شده و معمولاً به عنوان یک «منبع یکبار مصرف» یا «اطلاعات اتفاقی» توضیح داده شده است.

دفتر «آویخای مندلبلیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی، اعلام کرده که تیمی را برای بررسی موضوع شنود، منصوب کرده است؛ این تیم یافته‌های خود را تا ماه جولای ارائه خواهد کرد.

«آیلت شاکد»، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به این گزارش، می‎گوید «اگر این موضوع درست باشد، پس ما در مورد یک زلزله صحبت می‌کنیم؛ دخالت دسته جمعی به حریم خصوصی بسیاری از افراد بی قانونی است که باید امروز متوقف شود؛ یک کمیسیون تحقیق خارجی لازم است.»

این گزارش جدید فهرستی شامل سیاستمداران، سران اعتراضات، فعالان تجاری و روزنامه نگاران در اراضی اشغالی را به اهداف جاسوسی پلیس رژیم صهیونیستی می‌افزاید.
پیشتر «عومر بارلو»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به استفاده غیرقانونی پلیس این رژیم از جاسوس افزار «پگاسوس» اذعان کرده بود.

به گزارش «الجزیره»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، می‌گوید که پلیس این رژیم در چندین مورد از جاسوس افزار «پگاسوس»، ساخت شرکت صهیونیستی «ان اس او»، به طور غیر قانونی استفاده کرده است.

پیش از این نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که پلیس این رژیم از جاسوس افزار «پگاسوس» برای هک تلفن شهروندان اراضی اشغالی و کنترل و استخراج اطلاعات آن‎ها، استفاده می‌کند.