اروپا به دنبال درگاه شارژ یکسان برای دستگاه‌ها
اروپا به دنبال درگاه شارژ یکسان برای دستگاه‌ها
کشورهای عضو اتحادیه اروپا و قانونگذاران این منطقه تصمیم دارند در ۷ ژوئن ( سه شنبه هفته جاری) گردهم جمع شوند تا درباره یک پورت شارژ یکسان برای موبایل، تبلت و هدفون ها توافق کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این درحالی است که به گفته منابع آگاه اپل به شدت با این قانون مخالف است. کمیسیون اتحادیه اروپا حدود یک دهه قبل پیشنهاد کرد پورت شارژ یکسانی برای موبایل تعیین شود. این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که کاربران آیفون و اندروید درباره استفاده از شارژرهای مختلف برای دستگاه هایشان شکایت داشتند.

آیفون با یک کابل لایتنینگ و دستگاه های اندروید با استفاده از اتصالات یو اس بی سی شارژ می شوند.

جلسه ای که سه شنبه هفته جاری برگزار می شود، در حقیقت دومین و احتمالا آخرین اجلاس درباره این موضوع است بین کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران برگزار می شود. همین امر نشان دهنده فشار زیاد برای انجام این اقدام است.

چالش های مهمی مانند گسترش حوزه پیشنهادات برای لپ تاپ ها یکی از خواسته های مهم قانونگذاران اتحادیه اروپا است که احتمالا روی تولید کنندگان دستگاه های الکترونیکی تاثیر می گذارد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا تصمیم دارند سیستم های شارژ بی سیم را نیز تا ۲۰۲۵ میلادی عملیاتی کنند. از سوی دیگر دیگر کشورهای این منطقه و کمیسیون اتحادیه اروپا به دلایل فنی خواهان بازه ای طولانی تر برای اجرای اقدامات هستند.