آی‌سی‌تی نیوز – احتمال دارد اپل و گوگل به دلیل کمیسیونی که فروشگاه های اپ شان دریافت می کنند، با شکایت دسته جمعی در هلند روبرو شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در همین راستا یک بنیاد متعلق به الکساندر کلوپینگ، کارآفرین هلندی جمع آوری شکایات در این زمینه را آغاز کرده […]

آی‌سی‌تی نیوز – احتمال دارد اپل و گوگل به دلیل کمیسیونی که فروشگاه های اپ شان دریافت می کنند، با شکایت دسته جمعی در هلند روبرو شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در همین راستا یک بنیاد متعلق به الکساندر کلوپینگ، کارآفرین هلندی جمع آوری شکایات در این زمینه را آغاز کرده است.

هرچند ثبت چنین شکایتی از لحاظ قانونی با چالش هایی روبرو است، اما در کل نشان دهنده افزایش انتقادات درباره کمیسیونی است که هر دو شرکت از توسعه دهندگان برنامه برای استفاده از پلتفرم هایشان دریافت می کنند. از سوی دیگر باید توجه داشت هلند یکی از کشورهایی است که شکایات علیه شرکت های چند ملیتی را دنبال می کند.

کلوپینگ یکی از بنیانگذاران پلتفرم Blendle است که در سال ۲۰۲۰ میلادی آن را فروخت. کاربران در این پلتفرم دیجیتال می توانند هر گزارش خبری را به طور جداگانه بخرند. او دلیل اقدام خود را ناشی از تجربیاتش در Blendle عنوان کرده است.

او در این باره می گوید: دلیل توجهات زیاد به این امر آن است که همه احساس می کنند در خصوص شرکت های بزرگ فناوری نوعی بی توازنی قدرت وجود دارد.

این درحالی است که اپل به دلیل عملکرد خود درباره اپ استور از سوی مقامات هلند با جریمه هایی روبرو شده است. در ماه دسامبر مرجع مصرف کنندگان و بازارهای هلند به اپل دستور داد تا به توسعه دهندگان اپ های دوست یابی اجازه دهد از روش های پرداخت جایگزین استفاده کنند.

البته اپل خواستار تجدید نظر در این دستور شده است. اما به دلیل عدم پیروی از دستور ۴ جریمه ۵.۷ میلیون دلاری برای شرکت اپل وضع شده است. چهارمین جریمه ۵.۷ میلیون دلاری اپل روز دوشنبه هفته جاری وضع شده است.