اتحادیه اروپا خواهان قانونمندسازی ChatGPT و هوش مصنوعی شد
اتحادیه اروپا خواهان قانونمندسازی ChatGPT و هوش مصنوعی شد
آی سی تی نیوز -

به گزارش مهر به نقل از رویترز، Chat GPT که ۲ ماه قبل راه اندازی شده، می‌تواند مقالات، گزارش، لطیفه و حتی شعر را به سرعت تولید کند و در همین راستا سریع‌ترین اپلیکیشن در حال رشد در تاریخ به حساب می‌آید.

برخی کارشناسان با وجود آنکهChat GPT را یک جهش قلمداد می‌کنند اما بیم آن دارند که از چنین اپ هایی برای سرقت ادبی، کلاهبرداری و گسترش اخبار جعلی استفاده شود.

برتون در نخستین اظهار نظر درباره Chat GPT اعلام کرد ریسک‌های به وجود آمده توسط این فناوری و سیستم‌های هوش مصنوعی تأکیدی بر نیاز اضطراری به وضع قوانینی است که وی سال گذشته برای تعیین استانداردهای جهانی فناوری پیشنهاد کرده بود.

این قوانین هم اکنون در بروکسل تحت مذاکره هستند.

او در بیانیه ای به رویترز نوشته است: همانطور که Chat GPT نشان داد، راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی فرصت‌های خارق العاده بیشماری برای کسب وکارها و شهروندان فراهم می‌کنند اما ریسک‌هایی نیز دارند. به همین دلیل است که ما به یک چهارچوب رگولاتوری مستحکم نیاز داریم تا تضمین شود سیستم‌های هوش مصنوعی قابل اعتماد براساس داده‌های با کیفیت توسعه یافته اند.

شرکت Open AI توسعه دهنده Chat GPT، در وب سایت خود اعلام کرد هدفش ایجاد نوعی هوش مصنوعی است که برای بشر سودمنداست و سعی در ساخت نوع ایمن و مفید از این فناوری است.

براساس پیش نویس قوانین اتحادیه اروپا Chat GPT یک سیستم هوش مصنوعی جنرال تلقی می‌شود که می‌توان از آن برای مقاصد مختلف از جمله فعالیت‌های پر ریسک مانند گزینش کاندیداهای شغلی و تعیین رتبه اعتبار افراد استفاده کرد.

برتون می‌خواهد Open AI همکاری نزدیکی با توسعه دهندگان سیستم‌های هوش مصنوعی پر ریسک داشته باشد تا امکان انطباق آنها با قانون پیشنهادی هوش مصنوعی را فراهم کند.