آینده بازی‌های ویدئویی در دستان «مایکروسافت»
آینده بازی‌های ویدئویی در دستان «مایکروسافت»

آی‌سی‌تی نیوز – مصطفی رفعت – آمارها نشان می‌دهد تعداد بازیکنانی (گیمر) که برای انجام بازی‌های آنلاینِ «پلی‌استیشن پلاس» شرکتِ «سونی» حاضر به پرداخت هزینه اشتراک بوده‌اند؛ تا سپتامبر ۲۰۲۱، به حدود ۴۷‌میلیون‌نفر رسید که باعث می‌شود بگوییم این سرویس اشتراک بازی (گیم)، دارایِ بیشترین اعضا در سراسر جهان است و ‌بالاتر از بزرگ‌ترین رقبایش […]

آی‌سی‌تی نیوز – مصطفی رفعت – آمارها نشان می‌دهد تعداد بازیکنانی (گیمر) که برای انجام بازی‌های آنلاینِ «پلی‌استیشن پلاس» شرکتِ «سونی» حاضر به پرداخت هزینه اشتراک بوده‌اند؛ تا سپتامبر ۲۰۲۱، به حدود ۴۷‌میلیون‌نفر رسید که باعث می‌شود بگوییم این سرویس اشتراک بازی (گیم)، دارایِ بیشترین اعضا در سراسر جهان است و ‌بالاتر از بزرگ‌ترین رقبایش Xbox Game Pass و Nintendo Switch Online می‌ایستد.

سرویس آنلاین «نینتندو» با ۳۲‌میلیون عضو فعال، همچنان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده این برند محسوب می‌شود؛ اما بشنوید از «مایکروسافت» که مدیرانش اخیراً اعلام کرده‌اند که تعداد مشترکان سرویس پولی‌شان در Game Pass به مرز ۲۵‌میلیون‌نفر رسیده است.

به‌عبارتی، این برند نسبت به همتایان خود (دست‌کم تاکنون) کمترین اعضا را جذب کرده است. بااین‌حال، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی که این شرکت طی چند‌سال‌گذشته در بخش «بازی» انجام داده؛ و با خرید سهام Bethesda (ناشر و سازنده بازی‌های ویدئویی نظیرِ «الدر اسکورولز» و «فال‌اوت») در سال ۲۰۲۰ و البته خرید Activision Blizzard به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های بازی‌های ویدئویی به‌قیمتِ تقریبیِ ۶۸٫۷‌میلیارد‌دلار، این نوید را به علاقه‌مندانش می‌دهد که به‌زودی از رقبایش جلو بیفتد؛ اتفاقی‌که در میزان رشد ۶۷درصدیِ اعضای آن تنها طی یک‌سال (از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱)، کاملاً مشهود است.

استراتژیِ موفق مدیران «مایکروسافت» درحالی به‌ثمر نشسته که نه «سونی» و نه «نینتندو» به‌این‌سرعت مشتریان جدید جمع‌آوری نکردند و درواقع، میزان افزایش مشترکان آن‌ها به‌ترتیب، تنها دودرصد و ۲۳درصد درهمان‌بازه بود.

کارشناسان معتقدند فاکتور اولیه درمورد رشد اندک PlayStation به‌این‌علت بوده که این کنسول از زمان عرضه‌اش، به‌شکلی پیوسته در مدار فروش جهانی قرار داشته و دیگر نمی‌تواند در برآورده‌سازیِ تقاضای بازار، چیزی جدید و نو‌آورانه ارائه کند یا فعلاً چنین امکانی ندارد؛ این‌درحالی‌ست‌که بازاریابان Microsoft کوشیدند تا از خلأ ایجادشده استفاده کرده و نهایتاً برخی از گیمرها را متقاعد کنند که به‌جایِ PS5، یک‌دستگاه Xbox بخرند! اینفوگرافیک امروز، درصد افزایش تعداد مشترکان بازی‌های آنلاینِ پولیِ سه غول عرصه «گیم» در جهان امروز را طی بازه ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. اعداد داخل مستطیل‌ها نیز تعداد مشترکان هر سرویس به‌میلیون‌نفر است. (منبع:سایه)