آی‌سی‌تی نیوز – بررسی‌های یک محقق امنیتی مستقل نشان می‌دهد اطلاعاتی که در گوشی آیفون در مورد وضعیت سلامت باتری این گوشی نمایش داده می‌شود، غلط است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، بررسی‌های مستقل آدریان کینگزلی هاگز نشان می‌دهد اطلاعاتی که از طریق مسیر تنظیمات، باتری، سلامت باتری به کاربران […]

آی‌سی‌تی نیوز – بررسی‌های یک محقق امنیتی مستقل نشان می‌دهد اطلاعاتی که در گوشی آیفون در مورد وضعیت سلامت باتری این گوشی نمایش داده می‌شود، غلط است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، بررسی‌های مستقل آدریان کینگزلی هاگز نشان می‌دهد اطلاعاتی که از طریق مسیر تنظیمات، باتری، سلامت باتری به کاربران گوشی‌های آیفون نشان داده می‌شود، دقیق نیست و اپل عمداً وضعیت سلامت باتری را بهتر از واقعیت نشان می‌دهد.

در این بخش از ابتدا وضعیت سلامت باتری ۱۰۰ درصد نشان داده می‌شود و این درصد کم کم کاهش می‌یابد تا زمان تعویض باتری فرا برسد.

ولی واقعیت آن است که باتری‌های آیفون سریع‌تر از چیزی که در بخش تنظیمات نمایش داده می‌شود، خراب شده و از بین می‌روند.

بررسی که پژوهشگر مذکور بر روی باتری گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس انجام داده نشان می‌دهد در شرایطی که بعد از گذشت ۱۰۴ روز میزان سلامت باتری ۹۲ درصد نمایش داده شده، اما عملاً این رقم بر مبنای میزان استفاده از گوشی، سرعت خالی شدن باتری و تعداد دفعات روشن شدن و نیز وضعیت ظاهر و وضعیت شیمیایی باتری در حد ۸۰ درصد است.

اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.