آمازون هم ماهواره اینترنتی به فضا می‌فرستد
آمازون هم ماهواره اینترنتی به فضا می‌فرستد

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت آمازون برای پرتاب ماهواره اینترنتی با ۳ شرکت قرارداد امضا کرده است. این درحالی است که شرکت تصمیم دارد با ایجاد خوشه ای از ماهواره ها با اینترنت ماهواره ای استارلینک رقابت کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت خرده فروشی اعلام کرد پروژه کوییپر آن قراردادهایی […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت آمازون برای پرتاب ماهواره اینترنتی با ۳ شرکت قرارداد امضا کرده است. این درحالی است که شرکت تصمیم دارد با ایجاد خوشه ای از ماهواره ها با اینترنت ماهواره ای استارلینک رقابت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت خرده فروشی اعلام کرد پروژه کوییپر آن قراردادهایی برای ۸۳ پرتاب طی ۵ سال امضا کرده است. یکی از شرکت های طرف قرارداد نیز بلواوریجین است که به جف بزوس بنیانگذار و مدیر آمازون تعلق دارد.

قرار است دونمونه اولیه ماهواره های پروژه کوییپر تا پایان سال جاری میلادی به فضا ارسال شود. در این میان سخنگوی آمازون نیز می گوید: این شرکت میلیاردها دلار در ۳ قرارداد سرمایه گذاری می کند. در کل این بزرگترین عملیات تجاری تهیه وسایل پرتاب در تاریخ به حساب می آید.

این قرادادها شامل ۱۸ پرتاب با ۶ موشک آریان ۶( متعلق به شرکت آریان اسپیس)، ۱۲ پرتاب با موشک گلن (متعلق به شرکت بلواوریجین) و ۳۸ پرتاب با موشک ولکان سنتائور (متعلق به یونایتد لانچ آلیانس) است.

این عملیات در کل ظرفیتی برای شرکت فراهم می کنند تا بخش اعظم خوشه ماهواره اش را به فضا بفرستد.

رقابت برای فراهم کردن اینترنت پر سرعت با استفاده از هزاران ماهواره در مدار زمین در حال افزایش است.