آی‌سی‌تی نیوز – مدیر سیسا از آمریکایی‌ها خواست مراقب اقدامات سایبری روسیه باشند. به گزارش سایبربان به نقل از سی ان ان؛ یک مقام ارشد سایبری ایالات‌متحده به سی ان ان گفت: دولت آمریکا در برابر حمله سایبری احتمالی روسیه به زیرساخت‌های حیاتی ایالات‌متحده و همچنین تلاش‌های کرملین برای ایجاد وحشت از اثرات این حملات […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیر سیسا از آمریکایی‌ها خواست مراقب اقدامات سایبری روسیه باشند.
به گزارش سایبربان به نقل از سی ان ان؛ یک مقام ارشد سایبری ایالات‌متحده به سی ان ان گفت:

دولت آمریکا در برابر حمله سایبری احتمالی روسیه به زیرساخت‌های حیاتی ایالات‌متحده و همچنین تلاش‌های کرملین برای ایجاد وحشت از اثرات این حملات در بین آمریکایی‌ها مراقب است.

جن ایسترلی مدیر سیسا در یک مصاحبه تخصصی به شبکه سی ان ان گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهور گفت، همه کسب‌وکارها، همه صاحبان زیرساخت‌های حیاتی و اپراتورها باید تصور کنند که فعالیت‌های مخرب سایبری چیزی است که روس‌ها به آن فکر می‌کنند، آن را بررسی می‌کنند و برای آن آماده می‌شوند. به همین دلیل است که ما اصرار داریم همه، اثرات این فعالیت مخرب سایبری را درک کنند و این در راستای آماده‌سازی است نه وحشت.

دولت بایدن مدعی است روسیه ممکن است در برابر تحریم‌های اقتصادی آمریکا از گزینه حملات سایبری یا گروه‌های باج افزاری استفاده کند. در همین راستا بایدن در ۲۱ مارس گفته بود قابلیت‌های سایبری روسیه نسبتاً تأثیرگذار بوده و درراه است.

با تأسیس سیسا در سال ۲۰۱۸، این آژانس مسئول مشاوره به صاحبان و اپراتورهای نیروگاه‌ها، شرکت‌های تولیدی و سایر زیرساخت‌های حیاتی در مورد نحوه دفاع در برابر تهدیدات سایبری است.

آژانس‌هایی مانند سیسا و وزارت خزانه‌داری و انرژی آمریکا در ماه‌های اخیر جلسات توجیهی متعددی برای بزرگ‌ترین بانک‌ها و شرکت‌های برق آمریکا در مورد قابلیت‌های سایبری روسیه برگزار کرده‌اند.