ارسال پیامک هشدار برای پزشکانی که کارتخوان ندارند
ارسال پیامک هشدار برای پزشکانی که کارتخوان ندارند
آی سی تی نیوز -مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از ابتدای امسال حدود ۹ هزار گزارش اطلاعاتی در سامانه سوت زنی (گزارش فرار مالیاتی) ثبت شده که بخش بزرگی از آن مربوط به فرار مالیاتی به دلیل عدم استفاده از دستگاه پرداخت بانکی (پوز) است.

به گزارش سازمان مالیاتی، وحید عزیزی با تاکید بر اینکه کتمان درآمد، جرم تلقی شده و مجازات کیفری در پی دارد، اظهار کرد: در خصوص کسانی که مرتکب فرارهای مالیاتی کلان می‌شوند، علاوه بر وصول مالیات و جرایم، پرونده قضایی تشکیل می‌دهیم.

وی اضافه کرد: برای پزشکان و دندانپزشکانی که مردم برای آنها گزارش فرار مالیاتی ثبت کرده‌اند، پیامک اخطار ارسال شده است و تمامی پزشکان و دندانپزشکان مطابق قانون مکلف به استفاده از دستگاه پرداخت بانکی (پوز) هستند.

مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور بیان داشت: سازمان امور مالیاتی در صورت لزوم، تمامی حساب‌های متعلق به پزشکان و دندانپزشکان را بررسی می‌کند و فقط این‌گونه نیست که حساب‌های متصل به پوز بررسی شود. بر این اساس مبالغ کارت به کارت و واریز به حساب‌های دیگر مودیان نیز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

عزیزی تصریح کرد: از حدود ۹ هزار گزارش ثبت شده که در سامانه سوت زنی، حدود سه هزار گزارش مربوط به فرار مالیاتی پزشکان و دندانپزشکان بوده است و از این تعداد، برای نیمی از آنها علاوه بر پیامک هشدار، درخواست درج در پرونده مالیاتی و بررسی‌های بیشتر برای ادارات ارسال شده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری، اقدامات مقابله با فرار مالیاتی در چارچوب بررسی حساب‌های بانکی، بازرسی مالیاتی، ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم، افزایش یافته و از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای وصول مطالبه و وصول مالیات حقه دولت استفاده می‌شود.