۸۰ درصد کسب و کارها زیرپوشش فیبرنوری می‌روند
۸۰ درصد کسب و کارها زیرپوشش فیبرنوری می‌روند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد کسب و کارها زیرپوشش فیبرنوری قرار خواهد گرفت که تحولی بسیار بزرگ در کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عیسی زارع پور» به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در جمع روسا و اساتید دانشگاهیان کرمانشاه در دانشگاه رازی در سخنانی به گوشه‌ای از دستاوردهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و اظهار داشت: امروز فناوری اطلاعات محور و پیشران توسعه در تمام جوامع است.
وی با بیان اینکه توسعه بدون در نظر گرفتن حوزه فناوری و اطلاعات امکان پذیر نیست، افزود: برخی از کشورها تا ۳۵ درصد تولید ناخالصی ملی خود را از محل اقتصاد دیجیتال کسب می‌کند. ما در ایران پیش بینی کرده ایم که تا سال ۱۴۰۴ به ۱۰ درصد برسیم.
زارع پور بیان کرد: فناوری اطلاعات تمام جوانب زندگی بشر از اشتغال تا امنیت و اقتصاد را در برگرفته است و اکنون نمی‌توان روزی را تصور کرد که بدون فناوری اطلاعات زندگی کرد. به این موضوع باید به عنوان یک فرصت نگاه کرد اما تهدیدات ناشی از آن را نیز باید جدی گرفت.
وی گفت: نگاه ما در دولت سیزدهم نگاه فرصت محور است و فناوری اطلاعات را فرصتی برای توسعه کشور می‌دانیم که به وسیله آن عقب ماندگی های کشور را در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال، بهینه کردن ساز و کارهای اداری جبران کنیم. برای مثال در بخش کشاورزی با استفاده از اینترنت اشیاء، به تازگی یک شرکت دانش‌بنیان توانسته گلخانه‌ای را تأسیس کند که یک سوم کشت معمول آب مصرف می‌کند اما دو تا سه برابر تولید محصول دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در چهار حوزه مختلف فعالیت‌ها و دستاوردهای خوبی به دست آورده‌ایم. حوزه اول شبکه ملی اطلاعات است که زیرساخت تمام موارد را تشکیل می‌دهد. این شبکه یک شبکه ملی پرسرعت با کیفیت مستقل و ایمن است که بر روی آن انواع خدمات با کیفیت و پرسرعت به مردم ارایه می شود. اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم به آن جایگاهی که دنیا به آن رسیده و یک سوم اقتصاد آن برای این بستر قرار گرفته دست پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: در استان کرمانشاه باید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تمامی افراد پای کار باشند. در بحث فرهنگ‌سازی برای این مهم دانشگاه می‌تواند کمک شایان توجهی را انجام دهد.
زارع پور در ادامه بیان کرد: برای تحقق «شهر هوشمند» به زیرساخت هایی نیاز داریم که اولین بخش آن ارتباطات پرسرعت و باکیفیت است که در حال انجام است و بخش دوم آن حوزه خدمات است که با جدیت در حال انجام است.
وی با اشاره به معضل بیکاری جوانان در کرمانشاه، آی سی تی (ICT) را حوزه‌ای بسیار مهم برای اشتغالزایی دانست و گفت: در شرایط امروز، تزریق امید و اعتماد به مردم از مسائل بسیار مهم است و در استان کرمانشاه اشتغال بسیار اهمیت دارد، البته مسئله اشتغال نه تنها در استان بلکه در کل کشور اهمیت فراوانی دارد.
وی افزود: ما می‌توانیم توانیم در بخش‌های میراث فرهنگی، و گردشگری و کشاورزی کارگروه های اشتغال فناوری را تشکیل دهیم که در این مورد دانشگاه می‌تواند پیشرو باشد و با ارایه آموزش های کوچک افراد را توانمند کند.
زارع پور در پایان در خصوص پیشنهادات مطرح شده در این جلسه گفت: از تمامی طرح هایی که منجر به اشتغال شود استقبال خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بدو ورود به دانشگاه رازی، به اتفاق مسوولان، در یادمان شهدای گمنام دانشگاه حضور یافت و با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه ۲۳ تیرماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.

در این سفر، چهار معاون رییس جمهور، یک مشاور و هفت تن از وزرا، آیت الله رییسی را همراهی می کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.
بیش از یکصد هزار نفر در دانشگاه های دولتی و خصوصی استان کرمانشاه هم اکنون تحصیل می کنند.