شکایت تازه از انحصارطلبی گوگل
شکایت تازه از انحصارطلبی گوگل
دو شرکت فناوری آمریکایی به نام های اپیک گیمز و مچ گروپ، اتهامات تازه ای را به علت انحصارطلبی تجاری بر علیه گوگل مطرح کرده اند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، دو شرکت اپیک گیمز و مچ گروپ در تلاش هستند تا شکایت های خود علیه گوگل را افزایش دهند تا اتهامات دیگری علیه این شرکت مطرح کنند. در درخواستی که روز جمعه به دادگاهی فدرال در ناحیه شمالی کالیفرنیا ارائه شد، این دو شرکت گوگل را متهم کردند که به توسعه‌دهندگانی که ابزار و توانایی ایجاد فروشگاه‌های برنامه‌های اندرویدی رقیب را دارند، پول پرداخت می‌کند تا آنها از این کار منصرف شوند.

این دو شرکت به توافقاتی مانند Project Hug اشاره می کنند. این ابتکار بعداً «برنامه سرعت برنامه‌ها و بازی‌ها» نام گرفت و طبق شکایتی که سال گذشته توسط اپیک گیمز ارائه شد، گوگل میلیون‌ها دلار را برای حفظ برخی از محبوب‌ترین توسعه‌دهندگان برنامه های اندرویدی در فروشگاه پلی و جلوگیری از فعالیت مستقل آنها صرف کرد.

در این شکایت آمده است: «برخی از این توافق‌ها برای جلوگیری از راه‌اندازی فروشگاه‌های برنامه‌های رقیب توسط توسعه‌دهندگان انجام شد. این رفتار خاص بر بازار تأثیر منفی می‌گذارد، زیرا به طور کلی پذیرفته شده است که چنین اقداماتی فضای رقابت را کاهش می‌دهند.»

گوگل در واکنش اعلام کرده بر علیه این شکایت وارد عمل می شود. یکی از سخنگویان این شرکت گفت: « اپیک گیمز و مچ گروپ ادعاهای نادرست بیشتری را به شکایت های ناموفق خود اضافه می کنند و ما مشتاقانه منتظریم تا غلط بودن این ادعاها را در دادگاه ثابت کنیم.»