کمبود استعداد امنیت سایبری، مشکل بزرگ مشاغل بزرگ
کمبود استعداد امنیت سایبری، مشکل بزرگ مشاغل بزرگ
کارشناسان معتقدند که کمبود استعداد در حوزه امنیت سایبری یک مشکل بزرگ برای مشاغل بزرگ است.

به گزارش سایبربان؛ طبق گزارش جدید شرکت امنیت سایبری ترِلیکس (Trellix) در ماه ژوئن سال جاری با عنوان مطالف شکاف استعدادها (Talent Gap Study)، با افزایش حجم و پیچیدگی تهدیدهای مجرمانه سایبری در تجارت، کمبود عمده در بازار استعدادهای امنیت سایبری نیز وجود دارد زیرا فشردگی استعدادهای جهانی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

این گزارش برگرفته از گزارش ترِلیکس با عنوان «در تقاطع : تهدیدات سایبری علیه سازمان‌ها و آژانس‌های دولتی» است که نشان می‌دهد سازمان ها استعدادهای محدود امنیت سایبری را به عنوان بزرگ‌ترین مانع برای محافظت از خود در برابر تهدیدات سایبری دولتی گزارش می‌کنند.

براساس گزارش مؤسسه جرم‌شناسی استرالیا، هزینه جرایم سایبری برای تجارت در این کشور حدود یک میلیارد دلار در سال تخمین زده می‌شود. جرایم سایبری در حال افزایش است و در استرالیا تلاش‌ها برای حمله سایبری به بالاترین حد خود در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ رسید و از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ حدود ۱۳ درصد افزایش یافت.

یک مطالعه نیروی کار امنیت سایبری (ISC)2 نشان می‌دهد که صنعت امنیت سایبری جهانی در حال حاضر ۲٫۷۲ میلیون نفر کمبود دارد و طبق داده‌های ترِلیکس، ۸۵ درصد از متخصصان امنیت سایبری معتقدند کمبود نیروی کار بر توانایی سازمان آنها برای ایمن کردن سیستم‌ها و شبکه‌های اطلاعاتی پیچیده تأثیر می‌گذارد.

کارشناسان براین باورند که جرایم سایبری یک نگرانی اصلی برای مشاغل است، زیرا می‌تواند منجر به از دست رفتن داده‌های حساس و آسیب به شهرت و از دست دادن اعتماد مشتری شود. در سال ۲۰۱۹، ۶ درصد از مشاغل اینگونه بودند.

اکنون ۱۶ درصد از کسب‌وکارها در سراسر جهان کاملاً دورکار شده‌اند و مدل‌های هیبریدی بسیار بیشتری اجرا می‌شوند، بنابراین نیاز روزافزونی برای کسب‌وکارها در محافظت از خود در برابر تهدیدات سایبری دیده می‌شود.

نیاز روزافزون به جذب کارکنان جدید امنیت سایبری به اندازه حفظ کارکنان در این بخش ناامید کننده است. گزارش ترِلیکس نشان داد که ۳۰ درصد از پاسخ دهندگان در حال برنامه‌ریزی برای تغییر حرفه در آینده هستند و ۹۶ درصد از پاسخ دهندگان استرالیایی حداقل به یک ناامیدی از محیط کار خود اشاره کردند. ناامیدی‌ها از حمایت محدود برای توسعه مهارت‌ها، عدم شناخت کار خوب انجام شده برای جامعه و حمایت محدود با صلاحیت‌ها و گواهینامه‌های مورد نیاز متغیر است.

با توجه به افزایش تهدیدات سایبری در حوزه تجاری، زمان آن رسیده که سازمان‌ها گام‌های مترقی‌تری برای تشویق افراد بیشتری به سمت امنیت سایبری بردارند؛ براساس گزارش این شرکت امنیت سایبری، کارفرمایان می‌توانند کارهای بیشتری به‌ویژه در مورد تشویق جامعه راهنمایی در مدارس ابتدایی و متوسطه و حمایت از توسعه مهارت‌ها و پیگیری گواهینامه‌ها انجام دهند.

برایان پالما (Bryan Palma)، مدیر عامل Trellix گفت: «پر کردن شکاف استعدادهای امنیت سایبری نه تنها یک امر ضروری تجاری است، بلکه برای امنیت ملی و زندگی روزمره ما نیز اهمیت دارد. ما باید موانع ورود را برداریم، فعالانه برای الهام بخشیدن به مردم برای انجام کارهای روحی و اطمینان از حفظ آنها در این زمینه تلاش کنیم.»

داده‌ها فرصتی را برای پرورش تنوع در این بخش نشان می‌دهد. از میان متخصصان امنیت سایبری مورد بررسی، ۷۸ درصد مرد، ۶۴ درصد سفید پوست و ۸۹ درصد صریح هستند و ۹۱ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که باید تلاش‌های گسترده‌تری برای رشد استعدادهای امنیتی سایبری از گروه‌های متنوع‌تر انجام شود.

به گفته کارشناسان، وقتی نوبت به تشویق افراد بیشتر برای در نظر گرفتن شغلی در حوزه امنیت سایبری می‌رسد، پاسخ‌دهندگان این عوامل را مهم یا بسیار مهم در نظر گرفتند : فراگیری و برابری برای زنان، تنوع نیروی کار امنیت سایبری و شکاف دستمزد بین گروه‌های مختلف جمعیتی.

۹۴ درصد از افراد مورد بررسی معتقدند که کارفرمایان آنها می‌توانند کارهای بیشتری را برای در نظر گرفتن کارمندانی با زمینه‌های غیرسنتی امنیت سایبری انجام دهند.

پالما خاطرنشان کرد : «پرورش نیروی کار امنیت سایبری برای آینده ما مستلزم گسترش افرادی است که به عنوان استعداد می‌بینیم و شیوه‌های خود را در بخش‌های دولتی و خصوصی تغییر دهیم.»