کلاهبرداری حرفه‌ای یک دانشجو در سایت دیوار
کلاهبرداری حرفه‌ای یک دانشجو در سایت دیوار
دانشجوی اخراجی دانشگاه شریف که از آگهی‌‌دهندگان سایت دیوار و شیپور به طرز ماهرانه‌ای و با جلب اعتماد کامل اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش تسنیم؛ مدتی پیش چند شهروند با حضور در کلانتری ۱۷۹ خلیج‌فارس اعلام کردند که در سایت دیوار و شیپور مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

یکی از شکات پرونده در تشریح شکایت خود به پلیس گفت: مدتی قبل یک دستگاه لوازم خانگی را برای فروش در سایت دیوار آگهی کردم که خریداری با من تماس گرفت و گفت که قصد خرید آن وسیله را دارد، پس از مدتی با هم سر قیمت به توافق رسیدیم و خریدار از من خواست که با پیک آن جنس را به دستش برسانم و گفت مبلغ را برایم کارت به کارت می‌کند، خریدار، رسید انتقال وجه را برایم فرستاد، من نیز با اطمینان از واریز پول به حسابم، در نهایت جنس را تحویل پیک دادم اما بعداً متوجه شدم که پول واریز شده در حسابم نیست!

پس از طرح شکایات مشابه، مأموران برای شناسایی و بازداشت کلاهبردار دست به کار شده و موفق به بازداشت وی شدند همچنین تاکنون حدود ۳۰ نفر از این متهم شکایت کرده‌اند.

متهم این پرونده در حاشیه اجرای طرح رعد درباره شیوه و شگرد خود در پرونده‌های مذکور به خبرنگار تسنیم گفت: بیشتر دنبال اجناسی می‌رفتم که به آن‌ها نیاز داشتم و به دنبال این نبودم که اجناس مسروقه را خرید و فروش کنم، پس از رؤیت آگهی با خریدار تماس گرفته و می‌گفتم آن جنس را می‌خواهم بخرم، سپس سر یک قیمت کنار می‌آمدیم و می‌گفتم خودم نمی‌توانم برای گرفتن جنس نزد خریدار بروم و از وی می‌خواستم برایم اسنپ بگیرد.

وی که دانشجوی اخراجی دانشگاه شریف است، افزود: به خریدار می‌گفتم، زمان تحویل جنس به راننده اسنپ، شماره کارتش را برایم ارسال کند تا من پول را کارت به کارت کنم، در همان حین رسید کارت به کارت را برای خریدار می‌فرستادم که در این مرحله خیلی‌ها اعتماد کرده و دیگر نیاز به ارسال پیامک بانکی و رؤیت حسابشان نبود.

این متهم گفت: البته برخی نیز منتظر بررسی حسابشان و رؤیت پیامک واریز می‌ماندند که برای آن‌ها از طریق هک تلفن همراهشان، پیامک بانکی می‌فرستادم اما برخی نیز به این پیامک اکتفا نکرده و موجودی حساب خود را بررسی می‌کردند، موجودی در حساب این افراد بود اما ۲۰ دقیقه بعد پیامک الحاقی برای آن‌ها آمده و اعلام می‌شد که پول برداشت شده است!

وی ادامه داد: ما دو دسته هکر سفید و سیاه داریم، هکرهای سفید در راه مثبت قدم برداشته اما ما هکرهای سیاه هستیم که در زمینه خلاف قدم برمی‌داریم.

این متهم به شهروندان نیز برای پیشگیری از به دام افتادن در دام کلاهبرداران با چنین ترفندهای خواست که در صورتیکه فردی را نمی‌شناسند که قصد واریز پول را برای آن‌ها دارد، از این کار خودداری کنند.