کلاهبرداری از خزانه‌داری فرانسه با رمزارز
کلاهبرداری از خزانه‌داری فرانسه با رمزارز
4 اسرائیلی به دلیل کلاهبرداری از میلیون‌ها یورو از خزانه‌داری فرانسه دستگیر شدند.

به گزارش سایبربان؛ ۴ اسرائیلی به دلیل کلاهبرداری میلیون‌ها یورو از خزانه‌داری فرانسه با استفاده از ارزهای دیجیتال برای پنهان کردن تحرکات خود دستگیر شدند.

به گزارش وبگاه اسرائیلی اورشلیم پست (The Jerusalem Post)، این ۴ مظنون، زوجی از حیفا (Haifa) و ۲ برادر اهل پِتا (Petah)، پس از اعلام کردن به مقامات مالیاتی مبنی بر اینکه به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ به مرخصی بدون حقوق مانده‌اند، وجوه را دریافت کردند.

آنها سپس پول را به ارز دیجیتال تبدیل کردند که نزد مقامات مالیاتی رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شد و اتهامات فرار مالیاتی در مجموع میلیون‌ها شِکِل بود.

در بیانیه پلیس رژیم صهیونیستی آمده است : «تحقیقات مبنی بر ظن کلاهبرداری گسترده علیه خزانه‌داری دولت فرانسه از سوی اسرائیل متمرکز است.»

این جرایم شامل پولشویی، دریافت کلاهبرداری در شرایط تشدیدکننده و جرایم مالیاتی هستند.

پلیس اسرائیل در بیانیه خود ادعا کرد که این اتهام شامل سرقت میلیون‌ها شِکِل و شستشوی وجوه از طریق تبدیل آن‌ها به ارز دیجیتال است. پلیس از دادگاه قضایی خواست تا این افراد را بازداشت کند.

تحقیقات با همکاری سازمان مجری قانون اروپا، یوروپل (Europol)، پلیس فرانسه، اداره مالیات رژیم صهیونیستی و واحد سایبری دفتر دادستانی دولت اسرائیل انجام می‌شود.