پوشش بیمه خطرات سایبری در هند
پوشش بیمه خطرات سایبری در هند
بیمه عمومی بانک دولتی هند، پوششی در برابر خطرات سایبری ارائه می‌دهد.

به گزارش سایبربان؛ بیمه عمومی بانک دولتی هند (SBI)، بازوی بانک، پوشش «Cyber ​​VaultEdge» را راه‌اندازی کرده که از ضررهای ناشی از آسیب به شهرت، تراکنش‌های جعلی کارت و سرقت اطلاعات شخصی به دلیل فعالیت آنلاین محافظت مالی می‌کند. افراد اکنون می‌توانند محافظت در برابر خطرات سایبری را خریداری کنند، که تا حد زیادی فقط برای مشاغل در دسترس بود.

پوشش ریسک شهرت همچنین تأثیر مالی ترولینگ، آزار و اذیت و تعقیب در رسانه‌های اجتماعی را در نظر می‌گیرد. آناند پِژاوار (Anand Pejawar)، معاون کل بیمه عمومی بانک دولتی هند، گفت : «با توجه به اینکه تحول دیجیتال در مرکز توجه قرار گرفته است، افراد بیشتر در معرض خطرات نوظهور عصر جدید هستند. هدف ما با به حداقل رساندن خسارات مالی ناشی از خطرات مبتنی بر اینترنت/سایبری از طریق یک محصول جامع و مقرون به صرفه و ایمن‌سازی افراد است. ما به گسترش پیشنهادات خود برای افزودن ارزش به مشتریان خود و محافظت مالی از آنها برای آینده ادامه خواهیم داد. برای مطالبه طبق بیمه‌نامه، بیمه شده باید مدرکی مبنی بر متحمل شدن خسارت مالی ارائه دهد.»

این کار می‌تواند از طریق تشکیل فرم گزارش اطلاعات اولیه (FIR) با مقامات پلیس هند یا دریافت اخطار قانونی از شخص یا نهاد متأثر یا احضاریه از دادگاه باشد. بیمه‌شده همچنین می‌تواند فاکتورهایی را به منظور هزینه‌های انجام شده برای خدمات متخصص، روان‌شناس، روان‌پزشک یا مدرکی مبنی بر دستمزد پرداخت نشده ارائه کند. در صورتی که بیمه شده هر گونه فروش غیرتجاری (مانند فروش وسایل قدیمی) انجام دهد و وجهی دریافت نکند، مشمول این سیاست می‌شود.

ادعاهای رسانه‌های اجتماعی می‌توانند مسئولیت‌های مربوط به افترا، نقض حق نسخه‌برداری و حقوق حریم خصوصی را به همراه هزینه‌های پس از اخاذی سایبری یا حملات بدافزاری پوشش دهند.

به گفته بیمه عمومی بانک دولتی هند، پوشش جدیدی برای افراد طراحی شده، زیرا به دلیل پذیرش بسیاری از کارمندان دورکار از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، زیرساخت‌های دیجیتالی پذیرفته شده است. پژاور اظهار داشت : «اگرچه این یک پیشرفت خوشایند محسوب می‌شود، اما از نظر افزایش دیجیتالی شدن گسترده و نفوذ اینترنت، تهدیدات حملات سایبری در حال افزایش است.»