پاداش ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی ۵ هکر روس
پاداش ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی ۵ هکر روس
وزارت امور خارجه آمریکا برای اطلاعاتی که منجر به شناسایی 5 عضو گروه هکری کونتی روسیه شود 10 میلیون دلار پاداش می‌دهد.

به گزارش سایبربان؛ وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد برای اطلاعاتی که منجر به شناسایی هویت و مکان پنج هکر روسی شود ۱۰ میلیون دلار جایزه می‌پردازد. این وزارتخانه معتقد است با این افراد با گروه باج افزاری کونتی (Conti) روسیه مرتبط هستند.

وزارتخانه یادشده این هکرها را که در فضای مجازی با نام‌های مستعار Target,” “Reshaev,” “Professor,” “Tramp,” and “Dandis شناخته می‌شوند، به مشارکت در فعالیت‌های سایبری مخرب علیه زیرساخت‌های حیاتی ایالات‌متحده متهم کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کونتی، یک گروه هکری مستقر در روسیه است که از دولت روسیه در جریان حمله به اوکراین حمایت کرده و زیرساخت‌های حیاتی کشورهایی را که تهدیدی برای روسیه می‌داند، تهدید کرده است.

این وزارتخانه در ادامه مدعی شد، گروه کونتی بیش از ۱ هزار عملیات باج افزاری را علیه زیرساخت‌های حیاتی ایالات‌متحده و در سطح بین‌الملل ازجمله نهادهای انتظامی، خدمات فوریت‌های پزشکی و مراکز مدیریتی انجام داده است.

وزارت امور خارجه آمریکا چندین مورد از این پاداش‌ها را پس از حمله روسیه به اوکراین مطرح کرده است. این وزارتخانه در ماه می، پاداش مشابهی برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری هر فردی که با گروه باج افزاری کونتی همکاری می‌کند شود، ارائه کرد.

در ماه آوریل نیز این نهاد آمریکایی اعلام کرد برای اطلاعات گروهی از هکرهای روسی که گفته می‌شود در فعالیت‌های مخرب سایبری دست داشته‌اند، ۱۰ میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است. به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، این هکرها در یک حمله سایبری شرکت داشتند که طی آن در ژوئن ۲۰۱۷ با استفاده از بدافزاری به نام NotPetya رایانه های بسیاری را در سراسر جهان آلوده کردند.