هک حساب و نسخه داروخانه‌ها برای فروش در بازار سیاه
هک حساب و نسخه داروخانه‌ها برای فروش در بازار سیاه
فروشندگان مواد مخدر در حال هک کردن حساب‌های داروخانه‌ها برای سرقت نسخه‌های نیازمند به تجویز پزشک هستند.

به گزارش سایبربان کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده‌اند که مجرمان سایبری به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های داروخانه‌ها نفوذ می‌کنند و سپس حساب‌های حاوی نسخه دارو‌های مختلف را سرقت می‌کنند.

به گفته محققان امنیت سایبری از Kasada، سپس این حساب‌ها و نسخه‌ها در بازار سیاه فروخته می‌شوند تا افرادی که اجازه پزشک خود را ندارند، به دارو‌های خطرناک دسترسی پیدا کنند.

کاسادا متوجه شد که از آوریل ۲۰۲۲، تعداد حساب‌های دارویی فروخته شده در بازار سیاه، افزایش پیدا کرده است. آن‌ها گفتند که در ۶۰ روز گذشته، تعداد حساب‌های سرقت شده پنج برابر شده و به “ده‌ها هزار” مورد رسیده است. علاوه بر این، این حساب‌ها در داروخانه‌های درجه سوم نیستند و برخی از آن‌ها جزو بزرگترین‌ها در ایالات متحده هستند.

این فعالیت هم غیرقانونی و هم خطرناک است، چون دارو‌ها را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که نسخه‌ای از پزشک ندارند و امکان سوء مصرف مواد را فراهم می‌کند. این اقدام همچنین دارو‌های تجویز شده را از افرادی که به طور قانونی به آن‌ها نیاز دارند، دور می‌کند.

برای به دست آوردن حساب ها، هکر‌ها از پر کردن اعتبار استفاده می‌کنند، ترکیب نامحدودی از نام‌های کاربری و رمز‌های عبور را امتحان می‌کنند (یا از اعتبارنامه‌های دزدیده شده در جای دیگر استفاده می‌کنند) تا زمانی که وارد شوند. بیشتر این فرآیند نیز خودکار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان