شهرداری: به سامانه‌ها حمله شده اما هک نشدیم
شهرداری: به سامانه‌ها حمله شده اما هک نشدیم
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: هیچ هکی در تصاویر دوریین‌ها روی نداده و عبارتی که در فضای مجازی به هنوان هک منتشر شده صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی محضرنیا رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: اتفاقی که ظهر دیروز روی داد از نوع ساده‌ترین حملاتی بود که در فضای امنیتی سایبری صورت می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به گستردگی خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد این مجموعه روزانه با حجم زیادی از حملات مواجه است و مرکز امنیت سایبری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران روزانه در حال رصد و مقابله با این حملات است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تاکید کرد برعکس آن چیزی که در فضای مجازی منتشر شده هیچ اتفاق مهمی در سطح خدمات رسانی به شهروندان صورت نگرفته و دوربین‌هایی که ادعا شده بود از کار افتاده اند در حال نظارت و کنترل ترافیک شهر هستند و خدمات مختلف از جمله در مترو و اتوبوس به شهروندان داده می‌شود.

محضرنیا گفت: همکاران من برای آنکه سطح امنیتی خدمات را ارتقا دهند و برای آنکه بررسی کنند آیا چیزی که ادعا شده واقعیت دارد یا خیر، ممکن است دقایقی از روز برخی خدمات را تعمداً قطع کرده باشند، ولی معنای آن این نیست که اخلال یا اختلالی در سطح خدمت رسانی به مردم صورت گرفته است، بنابراین همه خدمات جاری و ساری است و شهرداری و سازمان فناوری اطلاعات در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران افزود: برنامه ما این است که همه سامانه‌هایی را که با آن‌ها درگیر هستیم و موظف به خدمت بر مبنای آن هستیم مجدداً ارزیابی دقیق‌تر کنیم و سطوح امنیتی و کیفیت ابزارهای امنیتی را ارتقا دهیم.

بر اساس اطلاعیه سازمان فاوا شهرداری تهران، دیروز، اختلال عمدی در صفحه داخلی سامانه اینترانتی (داخلی) شهرداری تهران، برای دقایقی این سامانه را با انتشار تصویری موهن از دسترس همکاران خارج کرد.