آی‌سی‌تی نیوز – فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آئین رونمایی از سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از خدمات رسانی پلیس به افراد ناشنوا یا با افت شنوایی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در آئین رونمایی سامانه پیامکی ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت‌های پلیسی […]

آی‌سی‌تی نیوز – فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آئین رونمایی از سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از خدمات رسانی پلیس به افراد ناشنوا یا با افت شنوایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در آئین رونمایی سامانه پیامکی ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ (ویدئو کنفرانسی و با حضور فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور)، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (س)؛ روز مادر و بزرگداشت مقام زن اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می‌فرستیم و یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، هشت سال دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت را گرامی می‌داریم و برای فرماندهی معزز کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی آرزوی طول عمر توأم با صحت و سلامتی داریم.

وی با اشاره به تنوع، گستردگی و پیچیدگی مأموریت‌های پلیس تاکید کرد: امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران جز سازمان‌های برتر خدمات رسان در کشور است؛ این توفیق داریم که به پهنای جغرافیای کشور از نقطه صفر مرزی تا مرکز به مردم عزیز کشورمان خدمت کنیم.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما سالانه بیش از یک صد میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهیم و یکی از مجموعه‌هایی که به صورت شبانه روز با مردم در تعامل و ارتباط است؛ مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ می‌باشد.

سردار اشتری با اشاره به سطح تماس و ارتباطات مردم با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خاطر نشان کرد: رشد و ارتقا شیوه خدمات دهی انتظامی همواره در دستور کار پلیس بوده و امروز در مسیر ارتقا این خدمات شاهد افتتاح رسمی سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ هستیم.

وی اضافه کرد: به استناد گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، قریب به ۲ درصد جامعه را افراد ناشنوا و یا با افت شنوایی و افراد سخت گویش تشکیل می‌دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت‌های پلیسی نبودند و در واقع راه اندازی سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و ارتباط این افراد از طریق پیام کوتاه با پلیس گامی در راستای رسیدگی به نیازهای پلیسی این قشر است.

سردار اشتری ادامه داد: ضمن اینکه برخی از شهروندان به دلایل و شرایط مختلف قادر به برقراری تماس با سامانه تلفنی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیستند که بحمداله با راه اندازی سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بستر لازم برای ارتباط اقشار مختلف جامعه با پلیس فراهم شده و این بسترسازی در سراسر کشور صورت گرفته؛ خوشبختانه این اقدام؛ فنی، علمی و گامی در راستای هوشمندسازی پلیس است.

فرمانده کل انتظامی یادآور شد: امروز در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ همکارانی برای پاسخگویی فعالیت می‌کنند که به زبان‌های مختلف جهان آشنا و مسلط هستند تا در صورت نیاز افراد به کمک پلیس بتوانیم به همه طیف‌ها و اتباع حاضر در ایران نیز خدمات ارائه کنیم.

وی با تاکید بر لزوم سرعت عمل در پاسخ به نیازهای پلیسی مردم خاطر نشان کرد: مطابق مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری مدظله العالی خدمت بی منت به مردم را در رأس کار می‌دهیم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکرد سامانه ۱۹۷ مطرح کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۷ نیز با پلیس در ارتباط بوده و پیشنهادات، انتقادات و … خود را با ما در میان بگذارند.