خدمات آنلاین آلبانی قطع شد
خدمات آنلاین آلبانی قطع شد
بر اثر یک حمله سایبری گسترده، آلبانی تمام سیستم‌های آنلاین دولتی خود را خاموش کرد.

به گزارش سایبربان؛ آژانس ملی جامعه اطلاعاتی آلبانی (AKSHI) در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، همه خدمات عمومی آنلاین و وب‌سایت‌های دولتی در آلبانی روز یکشنبه به دنبال یک حمله سایبری هماهنگ از خارج از این کشور بسته شدند.

در این بیانیه آمده است: برای مقاومت در برابر این حملات بی‌سابقه و خطرناک و در راستای خنثی شدن حملات دشمن ما مجبور شدیم سیستم‌های دولتی را تعطیل کنیم.

به گفته AKSHI، این آژانس مجبور شده وب‌سایت‌های رسمی دولت ازجمله وب‌سایت مجلس، دفتر نخست‌وزیری و دروازه دولت الکترونیکی مورد استفاده شرکت‌ها و شهروندان که در شبکه دولتی میزبانی شده را به حالت خاموشی درآورد.

تا بعدازظهر دوشنبه، همه وب‌سایت‌های دولتی هنوز غیرقابل‌دسترس بودند.

آژانس یادشده افزود: این آژانس ملی در حال حاضر با شرکت مایکروسافت، شرکت بین‌المللی جونز و شرکت‌های آلبانیایی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات همکاری می‌کند تا از آسیب یا به خطر افتادن سیستم‌های اطلاعاتی آلبانی بر اثر این حمله سایبری جلوگیری کند.

دولت آلبانی از اول ماه مه تصمیم گرفته است که اکثر دفاتر دولتی مدنی در سراسر کشور را که خدمات و اسناد متعددی را به شهروندان ارائه می‌کنند، ببندد و این مسئولیت مهم را به پورتال آنلاین دولتی e-Albania ‌دهد.