حمله هکرهای روس به سایت پارلمان اسراییل
حمله هکرهای روس به سایت پارلمان اسراییل
کارشناسان اعلام کردند که هکرهای وابسته به کرملین با استناد به کمک اوکراین به وب‌سایت کِنِست حمله کردند.

به گزارش سایبربان؛ به گفته کارشناسان، گروهی از هکرهای روسی وابسته به کرملین اخیراً وب‌سایت کِنِست (Knesset)، پارلمان اسرائیل را هدف قرار دادند.

به گفته کانال ۱۲ اسرائیل، این وب‌سایت یک شبه به‌وسیله یک گروه هکر روسی به نام «Xaknet» از بین رفت و به طور خلاصه سایت را برای کاربران اسرائیلی و خارجی از دسترس خارج کرد.

این حمله به عنوان یک حمله انکار سرویس (DDoS) توزیع شده نسبتاً ساده توصیف شد که با غلبه بر سرور وب‌سایت با سیل ترافیک اینترنت، سرویس را انکار می‌کند.

واحد امنیت سایبری کنِست مدعی شد که توانسته کنترل مجدد را به دست بگیرد و در عرض چند دقیقه سایت را مجدداً بازگرداند.

با این حال، حمله هکرهایی که گمان می‌رود با کرملین ارتباط داشته باشند، نگرانی‌هایی را در سرزمین‌های اشغالی از دخالت احتمالی خارجی در انتخابات سراسری هفته آینده، اول نوامبر امسال، ایجاد کرده است.

Xaknet مسئولیت حمله به تلگرام را بر عهده گرفت و گفت که این حمله به عنوان انتقام از کمک اطلاعاتی اسرائیل به اوکراین در مورد پهپادهای تهاجمی ارائه شده از سوی ایران به نیروهای روسیه انجام شده است.

پیشتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، ادعا کرده بود که پس از به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی در مورد حدود ۴۰۰ پهپاد ایرانی که روسیه در تهاجم خود از آنها استفاده کرده، شاهد روند مثبت در روابط کیِف با اورشلیم است.

زلنسکی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کیِف گفت: «ما در آغاز همکاری هستیم، این یک روند مثبت در روابط با اسرائیل است.»

اوکراین اخیراً مدعی شده که تهران پهپادهای انتحاری را در اختیار مسکو قرار داده و از سرنگونی پهپادهای متعددی که به نظر می‌رسد در ایران تولید شده‌اند، خبر داده است.

براساس گزارش پایگاه خبری اطلاعات سایبری «Treadstone 71»، گروه هکری Xaknet برای اولین بار در فوریه ۲۰۲۲ پس از انجام چندین حمله علیه اهداف اوکراینی از جمله وب‌سایت رسمی رئیس جمهور اوکراین و وزارت خارجه آن ظاهر شد.

اسرائیل از زمان حمله نظامیان روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری تاکنون سیاست سختگیرانه‌ای را مبنی بر عدم ارائه کمک نظامی به اوکراین، از جمله سیستم‌هایی که می‌تواند به رهگیری حملات موشکی و پهپادی روسیه کمک کند، حفظ کرده است.

کمک‌های اطلاعاتی اخیر به کیِف و زمان‌بندی آن، پیش از انتخابات هفته آینده، نگرانی‌هایی را در میان برخی مقامات اسرائیلی ایجاد کرد که حمله سایبری، هرچند جزئی، می‌تواند نشانه تشدید روابط اسرائیل با روسیه باشد.