آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ اکنون در فضای مجازی علاوه بر کلاهبرداری‌هایی که صورت می‌گیرد انواع و اقسام ناهنجاری‌ها از جمله فروش مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح و … وجود دارد. چرا نباید جلوی این فعالیت‌ها گرفته شود؟ حجت‌الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به […]

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ اکنون در فضای مجازی علاوه بر کلاهبرداری‌هایی که صورت می‌گیرد انواع و اقسام ناهنجاری‌ها از جمله فروش مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح و … وجود دارد. چرا نباید جلوی این فعالیت‌ها گرفته شود؟

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به فعالیت برخی افراد و گروه ها در فضای مجازی برای فروش موادمخدر، اسلحه و مشروبات الکلی، اظهار داشت: بارها در مورد اهمیت فضای مجازی، سر و سامان یافتن آن و خارج شدن از بی در و پیکری آن سخن گفته ایم و معتقدیم بی ضابطه و بی برنامه و قانون بودن فضای مجازی ضامن آزادی مردم نیست.

وی افزود: مجلس با طرح ساماندهی فضای مجازی به دنبال محدودیت درست کردن برای کاربران نیست بلکه معتقدیم رها بودن خود محدودیت و نگرانی برای مردم ایجاد می‌کند. برخی‌ها از مجلس ایراد می‌گیرد که چرا به دنبال قانونمند کردن فعالیت‌ها در فضای مجازی است در حالی که جنگل هم برای خود قانون دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای از ورود مجلس به ساماندهی و قانونمند کردن فضای مجازی ناراحت شدند و گلایه کردند ما به این دوستان پیشنهاد می‌کنیم که قانون و ضابطه اتحادیه اروپا برای فضای مجازی را ترجمه و بدون اینکه مشخص شود مربوط به اتحادیه اروپا است چاپ کنند و در کنار آن طرح مجلس را بگذارند و بعد از خوانندگان خود نظرسنجی کنند که کدام یک بهتر است؟

نصیرایی خاطرنشان کرد: ما تاکنون یک مخالف پیدا نکرده‌ایم که بگویید فضای مجازی نیازمند ساماندهی و قانون‌گذاری نباشد. آنهایی که با طرح مجلس مخالفت می‌کنند بگویند طرح خودشان چیست؟ چرا چیزی ارائه نمی‌دهند؟ چرا سالها فضای مجازی رها بوده و دلسوزان نظام تذکر داده و مطالبه کردند اما اقدامی صورت نگرفته است؟

وی افزود: می‌گویند تصمیمات و جلسات کمیسیون مشترک ساماندهی فضای مجازی پشت درهای بسته بوده در حالی که تمامی جلسات ضبط شده و بیشتر این مذاکرات نیز پخش شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: اکنون در فضای مجازی علاوه بر کلاه‌برداری‌هایی که صورت می‌گیرد انواع و اقسام ناهنجاری‌ها از جمله فروش مشروبات الکلی، مواد مخدر و سلاح وجود دارد. چرا نباید جلوی این فعالیت‌ها گرفته شود؟

وی در پایان گفت: همانگونه شورای فضای مجازی اعلام کرد خلاهای قانونی بسیاری در امر فضای مجازی وجود دارد که مجلس درصدد است این خلاها را رفع کند.