جایزه ۱۱۰ هزار دلاری برای هک پنتاگون
جایزه ۱۱۰ هزار دلاری برای هک پنتاگون
وزارت دفاع آمریکا از هکرها خواست با نفوذ به شبکه‌های این سازمان آسیب‌پذیری‌ها را کشف و پاداش دریافت کنند.

به گزارش سایبربان؛ وزارت دفاع آمریکا برای هکرهای اخلاقی که آسیب‌پذیری‌های مهم یا حیاتی را در شبکه‌های این سازمان عظیم کشف ‌کنند، پاداش نقدی در نظر گرفته است.

افتتاحیه برنامه “آمریکا را هک کنید” “Hack U.S” وزارت دفاع آمریکا که با همکاری شرکت امنیت سایبری هکر وان HackerOne و تحت نظارت بخش افشای آسیب‌پذیری این وزارتخانه اجرا می‌شود روز دوشنبه برگزار شد.

پنتاگون برای شرکت‌کنندگان در این اقدام آزمایشی تا ۱۱۰ هزار دلار پاداش اختصاص داده است. محققان برای هر نقصی که پیدا و گزارش کنند، ۱ هزار دلار و برای هر نقطه‌ضعف بسیار شدیدی که کشف کنند، ۵۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. علاوه بر این هکرها با حضور در این رقابت‌ها می‌توانند ۳ هزار دلار برای آنچه وزارت دفاع آمریکا آن را “دسته‌های تخصصی اضافی” می‌نامد و همچنین یک جایزه بزرگ ۵ هزار دلاری به دست آورند.

این برنامه کشف آسیب‌پذیری جدیدترین تلاش پنتاگون برای استفاده از هکرهای کلاه‌سفید در برابر تقویت سیستم‌های گسترده خود در برابر تهدیدات دیجیتالی است.

وزارت دفاع آمریکا و شرکت هکر وان در ماه مه اعلام کردند که طی یک برنامه جایزه برای کشف آسیب‌پذیری یک‌ساله بیش از ۴۰۰ آسیب‌پذیری معتبر را کشف کردند.

سال گذشته، سازمانی که قبلاً به‌عنوان سرویس دیجیتال دفاعی (وابسته به پنتاگون) شناخته می‌شد یک برنامه کشف آسیب‌پذیری را ترتیب داد تا به شرکت‌کنندگان اجازه دهد آسیب‌پذیری‌های Log4j را در هزاران وب‌سایت نظامی که در معرض دید عموم قرار دارند، شناسایی کنند.

این سازمان در اواخر سال گذشته زیر نظر یک دفتر جدیدالتأسیس به نام مدیریت ارشد هوش مصنوعی و دیجیتالی پنتاگون (CDAO) راه‌اندازی شد و اکنون به‌عنوان اداره خدمات دیجیتال این دفتر شناخته می‌شود.

دفتر یادشده به همراه مرکز جرائم سایبری وزارت دفاع و شرکت هکر وان برنامه آمریکا را هک کنید را مدیریت می‌کنند.