تصویب سیستم جدید افزایش امنیت سایبری در عربستان
تصویب سیستم جدید افزایش امنیت سایبری در عربستان
عربستان سعودی سیستم جدیدی را برای افزایش امنیت سایبری تصویب کرد.

به گزارش سایبربان؛ شورای وزیران عربستان اخیراً سیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را با هدف توسعه این بخش و افزایش کارایی خدمات آن تصویب کرده است.

براساس این سیستم جدید، ارائه دهندگان خدمات باید با توجه به الزامات مراجع ذیصلاح نسبت به حفظ امنیت سایبری و زیرساخت‌های حیاتی کشور اهتمام کامل داشته باشند.

به گفته کارشناسان، هدف این سیستم توسعه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش کارایی خدمات و توسعه زیرساخت‌های آن و همچنین تشویق تحول دیجیتال و استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در همه زمینه‌ها است.

کارشناسان اعلام کردند که اهداف این سیستم شامل تشویق نوآوری، کارآفرینی، تحقیق و پیشرفت فنی در این بخش، توسعه فعالیت‌های فرعی و فناوری‌های نوظهور و ارتقای خدمات جدید، علاوه بر ایجاد محیطی جذاب برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اولویت‌دار و افزایش کارایی شرکت‌های ملی است.

عبدالله السواحه (Abdullah Al-Sawaha)، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات عربستان سعودی، اخیراً با همتایان خود از رواندا و فنلاند با هدف تقویت مشارکت راهبردی بین عربستان و کشورهای دوست و بحث در مورد ابزارهای حمایت از مکانیسم‌های همکاری مشترک در زمینه‌های فناوری، نوآوری، کارآفرینی و ایجاد قابلیت‌های دیجیتال دیدار کرد.

در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس (Davos)، السواحه همچنین با برخی رؤسای شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات دیدارهایی داشت تا در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود گفتگو کند. این افراد شامل چاندار پراکاش گورنانی (Chander Prakash Gurnani)، مدیر عامل «Tech Mahindra»، سونیل بارتی میتال (Sunil Bharti Mittal)، رئیس شرکای سرمایه‌گذاری بارتی (Bharti Enterprises) و جان مایکل ایوانز (John Michael Evans)، رئیس گروه علی‌بابا (Alibaba) هستند.