تشکیل گروه مقابله با مداخله سایبری در انتخابات روسیه
تشکیل گروه مقابله با مداخله سایبری در انتخابات روسیه
گروه مانیتورینگ مقابله با مداخلات خارجی در انتخابات روسیه در پارلمان این کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش سایبربان؛ کانال تلگرام کمیسیون دوما در امور رسیدگی به مداخلات کشورهای خارجی در امور داخلی روسیه گزارش داد گروه مانیتورینگ مقابله با مداخله خارجی در انتخابات روسیه فعالیت خود را در مجلس دوما آغاز کرد.

واسیلی پیسکاریف، رئیس کمیسیون دوما در دیدار با نائب رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه نیکولای بولایِف در این خصوص اظهار داشت در شرایط فشارهای خارجی بی‌سابقه علیه روسیه مانیتورینگ عملیاتی و تجزیه‌وتحلیل وقایع مداخله در انتخابات سطوح مختلف استانداری، منطقه‌ای و شهرداری حائز اهمیت است.

به گفته این مقام دولتی، بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان، پیش‌بینی می‌شود تلاش‌هایی برای تضعیف اعتماد مردم به رأی‌گیری الکترونیک از راه دور صورت گیرد و حملات سایبری‌ای که دیگر سنتی شده‌اند، به منابع کمیسیون مرکزی انتخابات و کمیته‌های انتخاباتی سازمان‌دهی شوند، تهاجمات مغرضانه از سوی شبه کارشناسان خارجی و بمباران رأی‌دهندگان با اخبار و محتوای جعلی و سایر اقدامات تحریک‌آمیز نیز دور از انتظار نیست.

پیش از این اعلام شده بود گروه ویژه اتاق مدنی فدراسیون روسیه به صورت شبانه‌روزی اقدام به مانیتورینگ فعالیت‌های مشکوک از آدرس‌های آی‌پی خارجی در زمان برگزاری انتخابات روسیه کرده و آن‌ها را مسدود خواهد کرد.

در روز واحد رأی‌گیری در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲، انتخابات ۱۵ مقام ارشد منطقه‌ای، نمایندگان ۶ مجلس قانون‌گذاری، ۱۲ شورای نمایندگان مراکز اداری واحدهای فدرال، نمایندگان نهادهای خودمختار محلی برگزار خواهد شد.