آی‌سی‌تی نیوز – فرمانده انتظامی کردستان از افزایش ۸۵ درصدی تشکیل پرونده جرائم فضای مجازی در استان طی سال جاری خبر داد. به گزارش فارس از سنندج، سردار علی آزادی در جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، فقدان نظارت و کنترل والدین بر فرزندان، جرایم مالی و کلاهبرداری‌های کلان، […]

آی‌سی‌تی نیوز – فرمانده انتظامی کردستان از افزایش ۸۵ درصدی تشکیل پرونده جرائم فضای مجازی در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس از سنندج، سردار علی آزادی در جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، فقدان نظارت و کنترل والدین بر فرزندان، جرایم مالی و کلاهبرداری‌های کلان، تقویت شایعه‌پراکنی، تغییر در سبک زندگی، ترویج قاچاق و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و تخریب چهره‌های سیاسی و ملی و جاسوسی و دسترسی به اسرار کشوری و نقض حریم خصوصی را از مشکلات فضای مجازی برشمرد.

وی همچنین اعلام کرد: موج‌سواری کانال‌ها و سایت‌ها از اظهارات نسنجیده برخی مسوولان، افسردگی و انزوای اجتماعی، برقراری روابط غیرمتعارف، کم‌رنگ شدن ارتباطات خانوادگی و تغیر هویت خانواده ایرانی و برنامه‌ریزی هدفمند برای دامن‌زدن به اختلافات قومی و مذهبی، تبدیل مطالبات صنفی به سیاسی، انجام اقدامات خرابکارانه در حوزه‌های مختلف، نفود در زیرساخت‌ها و هک آنها، فعالیت گروهک‌های معاند و آموزش ساخت بمب و هدایت هسته‌های داخلی از دیگر معایب و مشکلات حوزه فضای مجازی است.

وی در بخش دیگری، استفاده از فضای مجازی برای انعکاس اخبار هدفدار با هدف دامن‌زدن به نافرمانی مدنی، ایجاد فضای بدبینی و از بین بردن اعتماد بین مردم و ادارات را از دیگر معضلات فضای مجازی ذکر کرد.

فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: ظرفیت اشتغالزایی، تنوع، جذابیت، ایجاد همدلی، صرفه‌جویی مالی و زمانی، سرعت در انتقال و تبادل اطلاعات و دانش از مزایای فضای مجازی است که با مدیریت درست می‌توان از آن استفاده کرد.

سردار آزادی در ادامه گفت: از اول امسال تا دیروز جرائم در فضای مجازی استان ۴۳ درصد و کشفیات نیز ۳۹ درصد رشد داشته است

وی همچنین افزود: بیش از ۸۸ درصد پرونده‌های فضای مجازی در استان در پلیس فتا کشف و به دستگاه قضا معرفی شده است.

به گفته فرمانده انتظامی کردستان، امسال تاکنون یک هزار و ۵۰۲ فقره پرونده تشکیل شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۸۵ درصد رشد دارد.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: ۵۹ درصد جرایم فضای سایبر در کردستان، مالی، ۲۷ درصد اخلاقی و ۱۴ درصد نیز سایر جرائم است.

وی در پایان گفت: در چند سال گذشته مساله اخلاقی جرم اول در فضای مجازی بود که اکنون موضوع مالی رتبه اول دارد.