فضای مجازی باید صاحب و متولی داشته باشد
فضای مجازی باید صاحب و متولی داشته باشد

آی‌سی‌تی نیوز – نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تصویب طرح “صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ” گفت: ما نیازمند تعریف یک پدافند غیرعامل برای فضای مجازی هستیم و این فضا باید صاحب و متولی داشته باشد تا از بروز جرم و تهدیدات در فضای مجازی جلوگیری کند […]

آی‌سی‌تی نیوز – نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تصویب طرح “صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ” گفت: ما نیازمند تعریف یک پدافند غیرعامل برای فضای مجازی هستیم و این فضا باید صاحب و متولی داشته باشد تا از بروز جرم و تهدیدات در فضای مجازی جلوگیری کند و حقوق کاربران رعایت شود.

به گزارش ایسنا هادی بیگی نژاد در گفت و گو با ایسنا؛ با بیان اینکه فضای مجازی باید صاحب داشته باشد، افزود: در حال حاضر اگر در فضای مجازی حقی از کسی ضایع شده و یا با آبروی کسی بازی شود و یا تهدیدی صورت بگیرد، اگر اطلاعات خصوصی فردی در فضای مجازی مورد سرقت و سوء استفاده قرار بگیرد و … کسی و یا مرجعی نیست که پیگیر این امور و متولی امر رسیدگی به مشکلات این حوزه باشد.

وی به عنوان نمونه به ایجاد اختلال در سیستم پمپ بنزین‌های سراسر کشور اشاره و اظهارکرد: باید یک پدافند غیر عامل در این راستا تعریف شود و قطعا این اتفاق به نفع مردم است.

بیگی نژاد با بیان اینکه کلیات طرح “صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ” تصویب شده و رأی آورده است و مقرر شده کمیسیون ویژه وارد بحث بررسی جزئیات طرح شوند، افزود: به دلیل تفاوت‌هایی که طرح اولیه با طرح فعلی دارد، نیاز است دوباره در کمیسیون ویژه مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم ملایر با تأکید بر ضرورت وجود متولی در بحث فضای مجازی برای جلوگیری از بروز مشکلات برای کاربران و فعالیت در این حوزه، خاطرنشان کرد: به نتیجه رسیدن آن یک فرایند زمان بر است، جزئیات طرح نیز در جلسات بعدی کمیسیون ویژه بررسی و برگزاری این جلسات اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه موافق این طرح هستم، گفت: روح کلی این طرح درصدد قاعده‌مند کردن فعالیت پیام رسان‌ها در کشور است و تلاش دارد تا با ابزارها و راه‌های متعددی آن‌ها را نسبت به حضور در فضای مجازی ایرانی‌ها پاسخگو کند.