ارتباط الکترونیکی ۱۰۰۰ کلانتری با دادسراها
ارتباط الکترونیکی ۱۰۰۰ کلانتری با دادسراها
رئیس پلیس پیشگیری با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی فرآیند خدمات‌رسانی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها گفت: در حال حاضر ارتباط الکترونیکی حدود هزار کلانتری و پاسگاه با دادسراها برقرار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی معصوم بیگی در کارگاه آموزشی هوشمندسازی پلیس که به صورت برخط و با مشارکت رؤسای پلیس پیشگیری، کارشناسان ادارات خدمات قضائی و کاربران سامانه رخدادهای انتظامی ۴۲۰ کلانتری هدف برگزار شد، اظهار داشت: از تلاش‌های مجاهدان خط مقدم نظم و امنیت که در راه خدمت رسانی به مردم عزیز کوشا، فعال و پویا هستند قدردانی و خسته نباشید می‌گویم.

وی افزود: ضرورت‌های مأموریتی ایجاب می‌کند همچنانکه کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها در خط مقدم نظم آفرینی، ایثار و مجاهدت قرار دارند، بنا به اقتضا در امر خدمات رسانی هوشمندانه نیز در صف اول و پیشتاز باشند و این مهم از الزامات پلیس هوشمند که اولویت اول انتظامی کشور است، قرار دارد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه پلیس پیشگیری سوار بر ریل هوشمندسازی، اقدامات مؤثری با طراحی و اجرای ۵ پروژه هوشمندسازی در دست اجرا و تکمیل دارد، گفت: در حال حاضر ارتباط الکترونیکی حدود ۱۰۰۰ کلانتری و پاسگاه با دادسراها برقرار و حدود ۶۰ درصد پرونده‌ها از این طریق تبادل و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور با تاکید بر لزوم هوشمندسازی فرآیند خدمات‌رسانی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها گفت: قرارگاه هوشمندسازی پلیس پیشگیری با تشکیل تیم‌های خبره، پیگیری مجدانه پروژه‌های تحقیق برخط و غیر حضوری متهمان، نظارت و پایش هوشمند، کلانتری مجازی، گشت انتظامی هوشمند و تبادل الکترونیکی پرونده بین دادسرا و کلانتری و پاسگاه را در دستور کار قرار داده است.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه اتصال نزدیک به ۴ هزار گشت انتظامی کلانتری و پاسگاه به سامانه هوشمند AVLS و برخورداری یک‌هزار و ۵۰۰ گشت انتظامی از دست افزارهای هوشمندِ مدیریت انتظامی، بخشی از عملیات هوشمند سازی در پلیس پیشگیری است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از هوشمندسازی مأموریت‌های کلانتری و پاسگاه‌ها، افزایش میزان رضایتمندی مردم، تسریع در ارائه خدمات انتظامی، افزایش بهره وری و صیانت از سرمایه‌های انسانی انتظامی کشور است.