آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: مجرمان سایبری با استفاده از پیام رسان واتساپ و سوء استفاده از نشان صدا و سیما، با قربانیان تماس گرفته و با روش های متقلبانه از کاربران کلاهبرداری می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: مجرمان سایبری با استفاده از پیام رسان واتساپ و سوء استفاده از نشان صدا و سیما، با قربانیان تماس گرفته و با روش های متقلبانه از کاربران کلاهبرداری می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران روز جمعه در این باره گفت: با مراجعه شخصی به پلیس فتا مبنی بر برداشت وجه از حسابش، در اظهارات خود به برقراری یک تماس واتساپی با نشان صدا و سیما مبنی بر برنده شدنش در یک مسابقه رادیویی اشاره کرد.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد: فرد کلاهبردار از شاکی می‌خواهد که برای دریافت جایزه خود کدی که به تلفن همراه وی ارسال شده است را برای فرد کلاهبردار بازخوانی کند که پس از بازخوانی کد ارسال شده، حساب بانکی قربانی خالی می شود؛ متخصصان سایبری پلیس فتا پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی هویت مجرم را مشخص و پس از بررسی های فنی محل فعالیت او را شناسایی و متهم را دستگیر می کنند. همچنین با دستور قضایی متهم به زندان تهران بزرگ معرفی شد؛ تاکنون ۲۲ نفر از شکات شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا اعلام کرد پدرم در زندان رجائی به جرم قتل عمد به سر می برد و از طریق پیام رسان واتساپ و با نشان صدا و سیما از اشخاص کلاهبرداری می کند و بنده نیز کارت های اجاره ای فراهم می کنم تا وجوه سرقتی را از طریق خرید طلا به پول نقد تبدیل کنم.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و یا قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از هموطنان خواست: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا با ما در میان بگذارید.