آمریکا: مانع پیروزی سایبری روسیه بر اوکراین شدیم
آمریکا: مانع پیروزی سایبری روسیه بر اوکراین شدیم
ایالات‌متحده مدعی شد به دلیل کمک‌های سایبری ما روسیه نتوانست سیستم‌های کامپیوتری اوکراین را نابود کند.

به گزارش سایبربان؛ آمریکا به‌تازگی مدعی شده روسیه نتوانست زیرساخت‌های رایانه‌ای اوکراین را در یک حمله سایبری گسترده در ماه فوریه نابود کند و دلیل موفقیت اوکراین در دفاع از این حمله را تا حدی نتیجه حمایت نیروهای ویژه سایبری ملی (CNMF) ایالات‌متحده معرفی کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، گروهی از متخصصان آمریکایی در دسامبر ۲۰۲۱ برای شناسایی به اوکراین آمدند. پس از ارزیابی وضعیت، کارشناسان تصمیم گرفتند در آنجا بمانند.

ژنرال ویلیام جی. هارتمن مدیر نیروهای ویژه سایبری ملی ایالات‌متحده گفت: ما نه‌تنها این تیم را از اوکراین بیرون نکشیدیم، بلکه آن را تقویت کردیم.

بی‌بی‌سی در ادامه گزارش خود اعلام کرد: نفوذ در شبکه‌های رایانه‌ای برای سال‌های متمادی بیشتر با هدف جاسوسی و سرقت داده‌ها انجام می‌شد، اما اخیراً این نفوذها بسیار نظامی‌تر شده و با فعالیت‌های مخربی مانند خرابکاری یا آماده‌سازی برای جنگ همراه شده است.

متخصصان نظامی آمریکایی از سال ۲۰۱۸ به کشورهای متحد، ازجمله سایر نقاط اروپا اعزام شده‌اند. البته این اعزام کشورهایی مانند انگلستان، آلمان یا فرانسه که خود  دارای کارشناسان هستند را شامل نمی‌شود.

آمریکا مدعی است ساعاتی قبل از شروع تهاجم در ۲۴ فوریه، یک حمله سایبری یک ارائه‌دهنده ارتباطات ماهواره‌ای ایالات‌متحده را که از ارتش اوکراین پشتیبانی می‌کرد فلج کرد. بسیاری پیش‌بینی کردند که این آغاز موجی از حملات با هدف از بین بردن زیرساخت‌های کلیدی مانند شبکه راه‌آهن خواهد بود. بی‌بی‌سی به نقل از هارتمن گفت به‌هرحال روس‌ها در این امر موفق نبودند چرا که اوکراینی‌ها به‌خوبی برای حملات سایبری آماده بودند.