آغاز اجلاس جهانی امنیت سایبری در اردن
آغاز اجلاس جهانی امنیت سایبری در اردن
اجلاس جهانی امنیت سایبری در 15 اوت سال جاری در اَمان، پایتخت اردن، آغاز می‌شود.

به گزارش سایبربان؛ هفدهمین دوره اجلاس جهانی امنیت سایبری در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ اوت سال جاری در ریتز کارلتون (Ritz-Carlton) در اَمان، پایتخت اردن، تحت حمایت بیشر الخسوانه (Bisher Al Khaswaneh)، نخست وزیر این کشور و با حمایت وزارت اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی برگزار خواهد شد.

براساس بیانیه صادر شده از سوی «Trescon»، یک شرکت مشاوره تجاری و رویدادهای تجاری جهانی متخصص در میزبانی رویدادهای فناوری آینده در سراسر جهان، اجلاس جهانی امنیت سایبری بخشی از یک مجموعه جهانی است که به‌وسیله این شرکت به اردن آورده شده است.

هدف اجلاس جهانی امنیت سایبری فراهم کردن بستری برای انجام بحث و گفتگو در مورد راهبردهای امنیت سایبری است.

این اجلاس میزبان بیش از ۳۰۰ شرکت کننده در سطح C، از جمله مقامات دولتی، افسران ارشد امنیت اطلاعات، افسران ارشد اطلاعات، مدیران عامل و رهبران فناوری از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در اردن برای دیدار، شبکه‌بندی و تعامل با کارشناسان امنیت سایبری جهانی و مبتکران فناوری در طول ۲ روز خواهد بود.

بِلال حفنوی (Belal Hafnawi)، کمیسیونر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (TRC) اردن گفت : «اهمیت امنیت سایبری در حال افزایش است و این یک گزینه برای شرکت‌ها و سازمان‌ها نیست و وجود دفاع پیشرفته برای زیرساخت‌ها و داده‌های حیاتی مورد نیاز است. حفاظت از اطلاعات و داده‌های حساس منبع اعتماد در سازمان‌ها محسوب می‌شود.»

عبدالرحمن النماری (bdulrahman Al Nimari)، معاون امنیت سایبری عربستان سعودی، نیز اظهار داشت : «به یاد داشته باشید : رعایت مقررات به این معنا نیست که شما ایمن هستید، شما باید برنامه و راهبرد امنیت سایبری مبتنی بر ریسک خود را داشته باشید که خطرات منحصر به فرد شما را کاهش دهد.»

حیدر فرایهات (Haidar Fraihat)، رهبر خوشه-آمار، جامعه اطلاعاتی و فناوری در کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای غرب آسیا، توضیح داد که شرکت‌ها به راحتی می‌توانند دچار سندروم امنیتی کاذب شوند. با این توهم که داده‌های گرانبهای آنها ایمن است، ممکن است تمایل داشته باشند که از مراقبت و سرمایه‌گذاری کمتری برای افزایش امنیت داده خود صرف نظر کنند. درک این موضوع که داده‌ها و اطلاعات دارایی راهبرد سازمان‌ها است، شاید بیشتر از منابع مالی، برای حفظ مزیت رقابتی، امنیت و حتی بقا از اهمیت بالایی برخوردار است. احساس امنیت به این معنا نیست که واقعاً امن هستید.

محمد سلیم (Mohammed Saleem)، مؤسس Trescon، تصریح کرد : «ما خوشحالیم که مجموعه جهانی اجلاس جهانی امنیت سایبری را با حمایت شریک راهبردی خود، انجمن آگاهی امنیت سایبری اردن (JOCSA) به کشور می‌آوریم. ما امیدواریم که این رویداد پله‌ای باشد برای درک اینکه امنیت سایبری در عصر حاضر چقدر برای سازمان‌های منطقه حیاتی است.»