۳۳ هزار پورت اینترنت پرسرعت آماده واگذاری است
۳۳ هزار پورت اینترنت پرسرعت آماده واگذاری است
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب رگولاتوری اعلام کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری ۳۳ هزار پورت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) در منطقه جنوب ایجاد شده و آماده واگذاری است.

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «ندا رحیمی» گفت: شرکت انتقال داده‌های ندا گستر صبا (صبانت) در اولین فاز اجرایی قرارداد خود، در دو شهر بوشهر و عالیشهر ۲۲ هزار پورت ایجاد کرده که آماده بهره‌برداری است. در فاز بعدی این تفاهم‌نامه قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۴۴ هزار پورت پرسرعت دیگر به ظرفیت شبکه ثابت مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) استان بوشهر اضافه شود.

وی افزود: علاوه بر این، شرکت مخابرات منطقه فارس نیز در شش ماهه ابتدای سال جاری ۶ هزار پورت، مخابرات منطقه بوشهر در همین بازه زمانی ۴ هزار پورت و مخابرات کهگیلویه و بویراحمد هزار پورت پرسرعت مبتنی بر شبکه فیبرنوری را نصب کرده‌اند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب رگولاتوری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در چهار شهر بزرگ استان فارس، عنوان کرد: این شرکت قرار است تا پایان سال جاری در فاز اول ۱۲ هزار پورت ایجاد و در فازهای بعدی تا ۴۰ هزار پورت ایجاد و آماده واگذاری کند. در نظر داریم این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

رحیمی بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها، تاکید کرد و گفت: به همین منظور جلسات مشترکی با نمایندگان شرکت‌های دارنده پروانه، فرمانداری‌ها و شهردارهای شهرستان‌ها برگزار شده است. همچنین به‌منظور تسریع در روند اجرای پروژه ۲۰ میلیون پورت پرسرعت مبتنی بر شبکه فیبرنوری، رگولاتوری هر اپراتوری که بتواند حداقل ۸۰ درصد پروژه را در یک شهر عملیاتی کند و قابلیت اشتراک‌گذاری با سایر دارندگان پروانه را داشته باشد، حمایت کرده و ارتباط آنها را با سایر دستگاه‌های اجرایی تسهیل می‌کند.

اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب یکی از مناطق نه‌گانه رگولاتوری در کشور است که استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس را تحت پوشش و مدیریت دارد.