کاربران: پیامک‌ غیرشخصی نمی‌خواهیم
کاربران: پیامک‌ غیرشخصی نمی‌خواهیم

آی‌سی‌تی نیوز – ۳ نوع پیامک برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود؛ اطلاع رسانی، ارزش افزوده و تبلیغاتی. اما برخی از مشترکان تلفن همراه معتقدند تلفن همراه اساسا یک وسیله شخصی است و مایل به دریافت هیچ نوع پیامک غیرشخصی روی گوشی خود نیستند. این مطالبه هم راهکار دارد. به گزارش فارس، از روزی که […]

آی‌سی‌تی نیوز – ۳ نوع پیامک برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود؛ اطلاع رسانی، ارزش افزوده و تبلیغاتی. اما برخی از مشترکان تلفن همراه معتقدند تلفن همراه اساسا یک وسیله شخصی است و مایل به دریافت هیچ نوع پیامک غیرشخصی روی گوشی خود نیستند. این مطالبه هم راهکار دارد.

به گزارش فارس، از روزی که پیامک به عنوان ابزار تبلیغات مورد استفاده قرار گرفت تا امروز که مقررات ساماندهی پیامک ها، ارسال پیامک های غیرشخصی را محدود کرده است؛ هنوز گلایه ها از دریافت پیامک های مزاحم ادامه دارد.

پیامک در اصل یک امکان روی ابزار شخصی تلفن همراه است و برخی از کاربران اساسا مایل به دریافت هیچ نوع پیامک غیرشخصی روی گوشی موبایل خود نیستند.

اخیرا هم کاربران سامانه فارس من در سوژه مرتبطی در این موضوع با عنوان «پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول، کلافه‌مان کرد» ثبت کرده اند.

آنها نوشته اند: همه روزه شاهد ارسال پیامک‌های تبلیغاتی پی‌در پی و تکراری همراه اول هستیم که گزینه‌ای هم برای بلاک کردن آن نداریم. لطفاً چاره‌ای بیندیشید تا کسانی که خواهان چنین پیا‌مک‌ها نیستند، از آن خلاصی داشته باشند.

اما این درخواست تفاوتی با درخواست های قبلی دارد.

سردبیر این سوژه به خبرنگار فارس توضیح می دهد که خواستار حتی قطع پیام هایی است که اپراتور برای او ارسال می کند.

تبریزی توضیح می دهد: اپراتور از سمت خود پیامک هایی برای ما ارسال می کند که در آن سرویس های خود را معرفی می کند یا پیشنهاد خرید بسته و مکالمه با تخفیف را می دهد یا نرم افزارهای وابسته به خود را تبلیغ می کند.

وی که دریافت پیامک تبلیغی راغیرفعال کرده است، می گوید: لغو دریافت پیامک های تبلیغی راه کار دارد و با توجه به اینکه دریافت این پیامک ها (پیامک های اطلاع رسانی) هم برای مردم ضروری نیست، پس باید با میل کاربر ارسال شوند.

این کاربر سامانه فارس من ادامه داد: نمی گویم هر روز اما یک روز در میان از این دست پیامک ها برایمان ارسال می شود.

 

پیامک های اطلاع رسانی اپراتور از چه مدلی هستند؟

اپراتور چند نوع پیامک برای مشترکان ارسال می کند. این پیامک ها را می توان در ۳ دسته تقسیم بندی کرد.

نخست پیامک هایی که خود اپراتور در قالب MASK (نام اپراتور) برای مشترک می گذارد؛ دوم پیامک های ارزش افزوده و سوم پیامک های تبلیغی است.

کاربر می تواند با تماس با اپراتور یا استفاده از کد دستوری ستاره ۸۰۰ مربع و اپلیکیشن کاربردی اپراتور این پیامک ها را لغو کند.

 

اپراتور: حتی پیامک های اطلاع رسانی اپراتور هم روش قطع دارد

اما خبرنگار فارس برای انتقال مستقیم سوژه، این مطالبه را با اپراتور مطرح کرد.

اپراتور توضیح داد که به طو رکلی پیامک های اطلاع رسانی همراه اول نسبت به دو اپراتور دیگر کمتر است؛ اما به هر حال این مطالبه کاربران راه کار دارد و قابل انجام است.

مشترک می تواند برای این منظور به اپلیکیشن همراه من مراجعه کند و وارد بخش خدمات پیامک انبوه شود. در این بخش خدمات دریافت پیامک های اطلاع رسانی را غیر فعال کند.

به این طریق کاربر می تواند پیامک های اطلاع رسانی اپراتور را غیرفعال کند و دیگر این پیامک را دریافت نخواهد کرد.