پاسکاری اینترنت خبرنگاران بین وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات
پاسکاری اینترنت خبرنگاران بین وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات
آی سی تی نیوز -وزارت ارشاد اطمینان داده به تمام خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور، بسته اینترنت تعلق می‌گیرد اما درحالیکه پرونده خبرنگاران هنوز در دست بررسی است وزارت ارتباطات روز قبل را آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت اعلام کرده و ابهاماتی ایجاد شده‌ است.

به گزارش فارس، بنابر اعلام معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقرر شد که امسال برخلاف سال های گذشته فهرست به‌روز خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای برای ارائه هدیه اینترنت به خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار مورد استفاده قرار گیرد.

پیش از این، یک بار وزارت ارتباطات اقدام به ثبت نام از خبرنگاران کرد و لیستی تهیه و به اپراتورها ارسال شد و در سال های بعد هم اغلب همان لیست از سوی اپراتورها برای تخصیص بسته اینترنت خبرنگاری مورد استفاده قرار می گرفت.

این روش انتقادهایی را از قدیمی بودن لیست خبرنگاران در پی داشت و براین اساس مقرر شد که امسال عضویت در سامانه جامع رسانه‌های کشور ملاک تهیه لیست به روز خبرنگاران باشد.

همچنین قرار شد که خبرنگاران متقاضی دریافت اینترنت هدیه پس از عضویت و تکمیل پرونده احراز خبرنگاری خود در سامانه جامع رسانه های کشور با مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، برای دریافت بسته اینترنت ثبت نام کنند.

طبق اعلام وزارت ارشاد،‌ در مرحله نخست، فهرست خبرنگاران و فعالان رسانه‌‌ای که عضویت فعال در سامانه جامع رسانه‌ها داشتند برای دریافت اینترنت هدیه خبرنگاری به وزارت ارتباطات اعلام و توسط اپراتورها برای خبرنگاران فعال شد.

علاوه بر این، از آنجا که برخی از خبرنگاران از این فهرست جا مانده بودند، مقرر شد که فهرست متممی مجددا ارسال شود.

مهلت ثبت نام در سامانه وزارت ارشاد تا پایان روز سه‌شنبه ۲۵ مردادماه در نظر گرفته شد تا اسامی این افراد در نوبت بعدی برای وزارت ارتباطات ارسال شود.

اما دیروز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که ۷ شهریورماه ۱۴۰۱ آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت خبرنگاری است و خبرنگارانی که اسامی آنها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای دریافت هدیه خبرنگاری به این وزارتخانه ارسال شده است، حداکثر تا امروز مهلت دارند با ورود به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir ثبت نام خود را کامل کنند.

امروز درحالی که انتظار می رفت تمامی ثبت نامی های انجام شده در سایت جامع رسانه های کشور به سایت درگاه ملی دولت هوشمند منتقل شود و خبرنگاران لیست تکمیلی هم در سایت وزارت ارتباطات مشمول دریافت اینترنت هدیه اعلام شوند، اما خبرنگاران می گویند که هنوز پرونده آنها در سایت وزارت ارشاد در نوبت بررسی است و در نتیجه فعلا در سایت وزارت ارتباطات مجاز به ثبت نام نشده اند.

همچنین برخی از خبرنگاران هم در درگاه جامع رسانه های کشور تایید شده اند و در سایت وزارت ارتباطات هم ثبت نام کرده اند و اکنون در انتظار فعال شدن بسته اینترنت هستند.

وزارت ارشاد اطمینان داده به تمامی خبرنگارانی که در سامانه جامع رسانه های کشور ثبت نام کنند بسته اینترنت تعلق خواهد گرفت اما اقدام وزارت ارتباطات در تعیین ضرب الاجل و آخرین مهلت ثبت نام در حالی که پرونده ها در وزارت ارشاد هنوز در دست بررسی است، منطقی نیست و ابهاماتی را ایجاد کرده است.

اگرچه امسال دولت تلاش کرد که سامانی به نحوه واگذاری اینترنت خبرنگاری دهد اما می شد با هماهنگی و اطلاع رسانی بیشتر در این باره،‌ مسیر تخصیص اینترنت خبرنگاری را کوتاه تر و شفاف تر کرد.

معمولا این هدیه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اختصاص پیدا می کند و امروز ۷ شهریور ماه هنوز وضعیت بسته بسیاری از خبرنگاران مشخص نیست.

به گزارش فارس، برخی از خبرنگاران هم با ثبت سوژه در سامانه فارس من پرسیده اند: اینترنت خبرنگاران چه شد؟