هیچ گونه قطعی و اختلال در ارائه سرویس معنایی ندارد
هیچ گونه قطعی و اختلال در ارائه سرویس معنایی ندارد
آی سی تی نیوز - رییس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه هیچ گونه قطعی و اختلال در ارائه سرویس معنایی ندارد، گفت: همه باید دست‌ به‌ دست هم دهیم تا کوچک‌ترین اختلالی به وجود نیاید.

به گزارش مهر به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، محمدجعفرپور معاون وزیر، در همایش تبیین پروژه های راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه تأمین‌کننده اصلی زیرساخت ارتباطی کشور پروژه انتقال است افزود: در سال گذشته اقدام بزرگی در این زمینه انجام شد و پروژه انتقال با ظرفیت ۲۰ترابیت بر ثانیه در حال اجرا و پیاده‌سازی است که بومی سازی تولید این تجهیزات، مرهون حمایت های بی دریغ شرکت ارتباطات زیرساخت است.

وی تأکید کرد: براساس تکلیف سند معماری شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۳، باید ظرفیت شبکه انتقال به ۱۲۰ ترابیت بر ثانیه افزایش یابد.

جعفرپور در بخش دیگری از سخنان خود به شبکه IP و قراردادی در پایان سال گذشته اشاره کرد و افزود: ان شاالله این تجهیزات تا انتهای شهریور ماه نصب، راه‌اندازی و بهره‌ برداری می‌شود و اجرای این پروژه گام مهمی در افزایش ظرفیت و پایداری شبکه در لایه IP خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: هدف از این همایش ایجاد هم‌گرایی و رسیدن به درک مشترک از پروژه‌ها و اقدامات در سال ۱۴۰۲ است که با همکاری یکدیگر انجام خواهیم داد.

وی درخصوص اقدامات شرکت ادامه داد: هدف ما در سطح کلان، توسعه ارتباطات زیرساخت پایدار و با کیفیت در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات است و در بحث کیفیت و پایداری ارتباطات زیرساخت اگر به شرایط حاکمیتی توجه کنیم شرکت ارتباطات زیرساخت در نوک هرم ارتباطات کشور قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه خط قرمز ما وجود اختلال است؛ افزود: در شرایط فعلی همه همکاران چه ستادی و چه فنی باید بدانند هیچ گونه قطعی و اختلال در ارائه سرویس معنایی ندارد و همه باید دست‌ به‌ دست هم دهیم تا کوچک‌ترین اختلالی به وجود نیاید. بنابراین در این زمینه هرگونه اقدامی از جمله تامین پاور، بازمهندسی ها و…که لازم است برای پایداری انجام شود، بایستی مدنظر قرار گیرد.

وی درباره‌ سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان اصلی‌ترین سند شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: همه پروژه‌ها و اقدامات شرکت از صفر تا صد ذیل پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات جریان دارد.

جعفرپور به برنامه‌های ۱۴۰۲ سال اشاره کرد و گفت: لازم است توسعه سرمایه انسانی در معاونت توسعه منابع فعال‌تر شود و در این زمینه باید آموزش را جدی تر بگیریم.

وی با تاکید بر آموزش هایی فراتر از آن چه وجود دارد یادآور شد: منظور من، آموزش‌ لبه های تکنولوژیست که لازم است همکاران در معاونت های فنی و راهبردی و سایر معاونت‌ها، آموزش‌های مرتبط را دریافت کنند و در بخش های دیگر شرکت نیز، در زمینه بازاریابی، تجاری و استراتژیک، آموزش‌های روز دنیا مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: آموزش DBA و MBA برای مدیران در سال جدید با حضور دانشگاه‌های مطرح، نیز می‌تواند مؤثر واقع شود که لازم است در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه درحوزه مشتری مداری نیازمند فعالیت‌های جدیدی هستیم، افزود: امروزه در سطح کلان شرکت و بین‌المللی سرویس ارائه می‌دهیم و محصولاتی برای اپراتورهای بزرگ کشور و اپراتورهای بین‌المللی داریم.بنابراین باید سطح ارائه خدمات و سرویس‌ها را ارتقا داده و در خصوص ارتباطات امن و پایدار به مشتریان اطمینان دهیم تا مشتریان از ما راضی باشند.

جعفرپور در پایان به تغییر نگرش در روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت اشاره کرد و گفت: وقت آن است که روح جدیدی به روابط عمومی دمیده شود؛ همچنین در زمینه ارتباطات بین‌الملل و داخلی نیازمند برندسازی هستیم؛ تا شرکت ارتباطات زیرساخت به اندازه زحماتی که از سوی همکاران برای رسیدن به اهداف شرکت کشیده می‌شود نامش در کشور بدرخشد و دیده شود.