<span style='color:#787878;font-size:12px;'>بر اساس آمار آنتن‌های فعال BTS </span><br/>همراه‌اول مانع وقوع شکاف دیجیتال در ایران شد
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>بر اساس آمار آنتن‌های فعال BTS </span><br/>همراه‌اول مانع وقوع شکاف دیجیتال در ایران شد

آی‌سی‌تی نیوز –  بنا بر جدیدترین آمار منتشره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همراه‌اول بیش از مجموع دو اپراتور دیگر در کشور، آنتن فعال ارایه خدمات اینترنت و ارتباطات در کشور دایر کرده است. به گزارش آی‌تی آنالیز، گزارش سازمان رگولاتوری در شاخص تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن همراه به تفکیک اپراتور […]

آی‌سی‌تی نیوز –  بنا بر جدیدترین آمار منتشره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همراه‌اول بیش از مجموع دو اپراتور دیگر در کشور، آنتن فعال ارایه خدمات اینترنت و ارتباطات در کشور دایر کرده است.
به گزارش آی‌تی آنالیز، گزارش سازمان رگولاتوری در شاخص تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن همراه به تفکیک اپراتور و فناوری در مقطع زمانی سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ نشان داد همراه‌اول در مجموع نسل‌های ۲G، ۳G و ۴G توانسته بیش از ۶۵ هزار آنتن در سراسر کشور دایر کند.
ارزش اقدامات همراه‌اول در ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی کشور زمانی محسوس‌تر می‌شود که این اپراتور از مجموع آنتن‌های فعال دو اپراتور دیگر یعنی ایرانسل و رایتل که جمعا بیش از ۵۰هزار آنتن می‌شود، ۱۵هزار آنتن بیشتر نصب کرده است.
این در حالیست که اگر اپراتور اول در سال‌های گذشته از سرعت توسعه زیرساخت‌های خود کاسته بود، امروز به قطع کشور با یک شکاف و بحران بی‌سابقه دیجیتالی و ارتباطی دست به گریبان بود که متعاقب آن بخش‌های زیادی از مردم به ویژه در مناطق کم‌امکانات را با انواع محرومیت‌های ارتباطی، آموزشی، اقتصادی، خدماتی، امنیتی، امدادی و … مواجه می‌کرد.
بحرانی که با توجه به سیاست‌های دولت قبل در توقف سرمایه‌گذاری و توسعه اپراتورهای ارتباطات ثابت و تعطیلی پروژه فیبرنوری، به لطف زیرساخت‌های گسترده همراه‌اول در اقصی نقاط کشور، رخ نداد و امروز بخش عمده‌ای از مناطق محروم کشور از شبکه همراه‌اول بهره‌مند هستند.
به دنبال زیرساخت‌های ایجاد شده از سوی همراه‌اول است که امروز این اپراتور توانسته با داشتن بالغ بر ۷۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور، ۱۴ میلیون مشترک بیشتر از اپراتور دوم را از نعمت ارتباطات بهره‌مند کند.
و در نهایت اینکه در خصوص آخرین نسل آنتن‌های ۴G که از قضا بیشترین رقابت و تبلیغات اپراتورها نیز حول آن می‌چرخد، آمارها نشان می‌دهد که بالغ بر ۳۴هزار آنتن نسل چهار در کشور دایر شده است که از این تعداد نیز به ترتیب، همراه‌اول با حفظ پیشتازی خود، بیش از ۱۷هزار آنتن فعال، ایرانسل بیش از ۱۵هزار آنتن و رایتل نیز تنها ۱۸۰۰ آنتن در اختیار دارند.

blank