آی‌سی‌تی نیوز – معاون وزیر ارتباطات از آغاز مطالعات اولیه روی چالش‌ها و فرصت‌های «متاورس» و الزامات آن در حوزه‌های فنی و رگولاتوری خبر داد. به گزارش اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات در اولین همایش ملی […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون وزیر ارتباطات از آغاز مطالعات اولیه روی چالش‌ها و فرصت‌های «متاورس» و الزامات آن در حوزه‌های فنی و رگولاتوری خبر داد.

به گزارش اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات در اولین همایش ملی «متاورس؛ دنیایی دیگر» با بیان اینکه «متاورس» خود یک زیرساخت است گفت: متاورس یک دنیای جدید، یک اپلیکیشن بر روی سرویس، یا یک بازی جدید نیست، بلکه نسل بعدی یا نسخه بعدی اینترنت است که از تجربه استفاده از دیوایس های مختلف، پشتیبانی می‌کند.

وی گفت: متاورس از دید شرکت‌های مخابراتی، جبران کننده سرمایه گذاری مخابرات جهت توسعه ۵G است و این شرکت‌ها از واقعیت افزوده و دنیای دیجیتال می‌توانند به عنوان ابزارهای کلیدی برای بازگشت سرمایه صرف شده روی شبکه‌های فوق سریع ۵G، استفاده کنند.

انصاری ادامه داد: اگر متاورس بخواهد واقعاً تحقق پیدا کند، سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در زیرساخت‌های مخابراتی لازم دارد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات تاکید کرد: در حال حاضر پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطالعات اولیه ای را روی چالش‌ها و فرصت‌های متاورس و الزامات آن در حوزه‌های فنی و رگولاتوری، آغاز کرده است.

به گزارش مهر، اولین همایش ملی «متاورس؛ دنیایی دیگر» توسط کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.