شهرداری به دنبال استفاده از بلاک‌چین است
شهرداری به دنبال استفاده از بلاک‌چین است
معاون محیط زیست، زیرساخت و نوآوری شهری مرکز مطالعات شهرداری از بررسی نحوه استفاده شهرداری از بلاک‌چین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا نوری از بررسی نحوه استفاده شهرداری از بلاک‌چین خبر داد و با تأکید بر اینکه با طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها مواجه هستیم، گفت: این فناوری‌ها را باید بشناسیم و ورود مؤثری داشته باشیم. باید فناوری‌هایی که در اختراعات می‌توان یافت، تحلیل کرد و مالکیت دارایی‌های معنوی را که در دستگاه‌ها به آن توجه می‌شود، توسعه داد که البته در این خصوص باید در ابتدا آموزش را در اولویت قرار دهیم.

معاون محیط زیست، زیرساخت و نوآوری شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اعلام اینکه در حوزه فناوری پروژه‌های بسیار خوبی را داریم، تصریح کرد: در این زمینه بلاک‌چین را داشته‌ایم که بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار داده و باید مطالعات پیش‌دستانه را در دستور کار قرار دهیم که حداکثر بهره‌وری را در سال‌های آینده داشته باشیم. در این راستا، نحوه استفاده شهرداری از بلاک‌چین را در مطالعات پیش‌بینی کرده‌ایم که در دست انجام است. سازمان فاوا نیز با ما در این زمینه همکاری می‌کند که بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: شهر باید در فضای مجازی شبیه‌سازی شده تا مزایا و معایب آن مشخص و کسب درآمد از این فضا نیز تعیین شود. در این خصوص اتاق‌های فکر در حال برگزاری است که ابعاد اجتماعی گسترده‌ای دارد و مباحث اقتصادی نیز در آن دخیل است؛ لذا به نگاه ویژه نیاز دارد.