شروط وزارت ارتباطات برای افزایش تعرفه تلفن
شروط وزارت ارتباطات برای افزایش تعرفه تلفن
وزیر ارتباطات گفت: افزایش تعرفه (اخذ هزینه خدمات مکالمه صوتی) منوط به 3 شرط شده که شامل نوسازی شبکه انتقال داخل استانی مخابرات، توسعه فیبر نوری برای منازل و کسب‌وکارها و رفع مشکلات بازنشستگان، ایثارگران و کارمندان مخابرات است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با فارس، شروط وزارت ارتباطات برای ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار درباره اخذ هزینه خدمات مکالمه صوتی بابت تلفن ثابت را تشریح کرد.

وی گفت: وزارت ارتباطات مسئله افزایش تعرفه (خدمات مکالمه صوتی) را منوط به ۳ شرط کرده است.

زارع پور توضیح داد: نخست اینکه حتما شبکه انتقال داخل استانی مخابرات را نوسازی کنند، دوم؛ توسعه فیبر نوری در طرح فیبر نوری برای منازل و کسب و کارها انجام شود و سوم؛ مشکلات داخلی مخابرات با آن رفع شود و درآمد جدید صرف بازنشستگان، ایثارگران و کارمندان شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه این پول باید با نظارت وزارت ارتباطات صرف توسعه زیرساخت های ارتباطی شود.

وی در پاسخ به این سوال که فعلا اکنون که مدیران مخابرات در این باره تضمین نداده اند و مصوبه اجرا شده است، گفت: بخش هایی از تضمین ها را داده اند و بخش هایی را هم در حال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: مذاکرات نهایی صورت گرفته و ان‌شاءالله به زودی توافقات نهایی می شود و مصوبه ابلاغ خواهد شد.

به گزارش فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه تاکید کرده اند: اکنون که قرار است ماهیانه مبلغی ثابت با عنوان خدمات مکالمه صوتی با توجیه توسعه زیرساخت مخابرات از همه مشترکان اخذ شود، بهتر است این مبلغ توسط وزارت ارتباطات طبق برنامه توسعه در اختیار مخابرات قرار داده شود.