آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرایط و ضوابط واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز را برای اپراتورهای تلفن همراه اعلام کرد. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۱۶ در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۹، با هدف توسعه خدمات باند پهن در کشور و پاسخ به تقاضای روزافزون ظرفیت انتقال داده و اینترنت در شبکه […]

آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرایط و ضوابط واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز را برای اپراتورهای تلفن همراه اعلام کرد.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۱۶ در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۹، با هدف توسعه خدمات باند پهن در کشور و پاسخ به تقاضای روزافزون ظرفیت انتقال داده و اینترنت در شبکه های سیار در شرایط همه گیری بیماری کرونا، امکان واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز را به اپراتورهای موبایل و شرکت مخابرات ایران تصویب کرد.

به گزارش ایسنا مطابق شرایط و ضوابط واگذاری این باند فرکانسی که به صورت مزایده خواهد بود، فرکانس های قابل واگذاری در باند فرکانسی ۲۳۰۰ تا ۲۳۸۰ و با حداکثر پهنای باند قابل واگذاری ۸۰ مگاهرتز برای سه تکه باند فرکانسی در نظر گرفته شده است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ظرف مدت یک ماه آینده باید نسبت به برگزاری مزایده اقدام کند.

طبق این مصوبه متقاضیان می توانند با توجه به شرایط افزایش ترافیک و کمبود ظرفیت برای پاسخ به نیاز مشترکان خود، درخواست دریافت تکه باند فرکانسی ۲۰ مگاهرتز، ۳۰ مگاهرتز و ۴۰ مگاهرتز را داشته باشند. مبلغ پایه حق واگذاری هر تکه باند فرکانسی در این مزایده ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای ۱۰ مگاهرتز پهنای باند در نظر گرفته شده است.