سرعت اینترنت ایران افزایش یافت
سرعت اینترنت ایران افزایش یافت
میانگین سرعت اینترنت ایران در مقایسه با ماه گذشته ارتقا یافت. بر اساس شاخص «میانه» رتبه اینترنت همراه به جایگاه ۶۹ رسید، در یک سال گذشته رتبه ایران معمولا بالای ۷۰ بوده است.

به گزارش ایرنا، رتبه‌بندی سایت اسپیدتست (www.speedtest.net) اساس سرعت متوسط دانلود است تا سرعت‌هایی را که کاربر احتمالاً در بازار به دست می‌آورد را به بهترین شکل منعکس کند. این سایت در نظر دارد تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ به ارائه داده‌های مربوط به میانگین عملکرد برای مرجع مقایسه‌ای ادامه دهد.

به اعتقاد این سایت، تحلیل داده‌ها بر اساس شاخص «میانگین» معیار بهتری برای سنجش تجربه روزمره است و شاخص «میانه» معیاری است که تجربه کاربر معمولی را نشان می‌دهد.

تازه‌ترین آماری که «اسپیدتست» ارائه کرده، نشان می‌دهد سرعت اینترنت ثابت و سیار ایران در ماه «آگوست» با افزایش نسبی سرعت همراه بوده است.

به گزارش ایرنا، این وب‌سایت برای سنجش رتبه و کیفیت اینترنت در کشورهای جهان، از ۲ شاخص میانه Median و میانگین Mean  استفاده می‌کند.

شاخص «میانگین» همان حد متوسطی است که از یک گروه درنظر می‌گیرند، اما «میانه» نقطه وسط داده‌های آماری است. در این گزارش از هر ۲ شاخص «میانه» و «میانگین» برای بررسی وضعیت اینترنت کشورهای جهان استفاده شده است.

رتبه سرعت اینترنت همراه به جایگاه ۶۹ رسید

سرعت اینترنت ایران افزایش یافت/ پس از مدت‌ها در رتبه ۶۹

بر اساس شاخص میانه، رتبه ایران در ماه گذشته، برای اینترنت ثابت ۷۰ و در بخش اینترنت سیار ۱۴۵ بود و اکنون سرعت اینترنت ثابت با ۲ پله افت به رتبه ۱۴۷ و سرعت اینترنت سیار با یک پله ارتقا به رتبه ۶۹ رسیده است.

«میانه» سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۰.۰۲ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱.۵۲مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر (latency) ۲۹ میلی‌ثانیه است.

نوسانات تاخیر jitter نیز از دیگر شاخص‌هایی است که در این آمار قابل مشاهده است. بر این اساس میزان نوسانات تاخیر ۱۲ میلی‌ثانیه گزارش شده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و سیار ایران افزایش یافت

«میانگین» سرعت اینترنت سیار و ثابت در ایران نیز در ماهی که گذشت با افزایش روبه‌رو شد و جایگاه آن در میان کشورهای جهان ارتقا یافت. اکنون جایگاه اینترنت سیار ایران با یک رتبه ارتقا به ۷۶ و اینترنت ثابت با ۲ رتبه ارتقا به ۱۴۵ رسیده است.

میانگین سرعت دانلود اینترنت سیار بر اساس این شاخص ۴۱.۲۸ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۳.۲۱ مگابیت بر ثانیه و میزان تاخیر ۳۶ میلی‌ثانیه است. در اینترنت ثابت، سرعت دانلود ۲۳.۲۳ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۴.۳۳ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۴۲ میلی‌ثانیه است.

سرعت اینترنت ایران افزایش یافت/ پس از مدت‌ها در رتبه ۶۹

بر اساس گزارش این سایت، اکنون «میانه» سرعت جهانی دانلود اینترنت سیار ۳۰.۷۹ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۸.۲۶ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۲۹ میلی‌ثانیه و در اینترنت ثابت، سرعت دانلود ۶۹.۱۴ مگابیت بر ثانیه، آپلود ۲۹.۹مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

در این گزارش زمانی که محاسبات بر اساس شاخص «میانگین» محاسبه می‌شود، اعداد و ارقام به شکل محسوسی بالا می‌روند. اکنون میانگین سرعت جهانی دانلود اینترنت سیار ۷۷.۷۴ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۴.۳۳مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۳۶ میلی‌ثانیه و در اینترنت ثابت، سرعت دانلود ۱۳۹.۱۹مگابیت بر ثانیه، آپلود ۷۷.۸۴ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۱۸ میلی‌ثانیه است.

سرعت اینترنت ایران افزایش یافت/ پس از مدت‌ها در رتبه ۶۹