آی‌سی‌تی نیوز – در حالی که خبرها از برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت اینترنت در سال جدید حکایت دارد؛ کندی سرعت بر انتقادها از ناهمخوانی قیمت و سرعت اینترنت افزوده و برخی کاربران می‌پرسند: وقتی سرعت اینترنت بهتر نشده چرا باید پول بیشتری بابت همین سرویس بپردازند؟ برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه […]

آی‌سی‌تی نیوز – در حالی که خبرها از برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت اینترنت در سال جدید حکایت دارد؛ کندی سرعت بر انتقادها از ناهمخوانی قیمت و سرعت اینترنت افزوده و برخی کاربران می‌پرسند: وقتی سرعت اینترنت بهتر نشده چرا باید پول بیشتری بابت همین سرویس بپردازند؟

برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه درخواست کاهش قیمت بسته‌های اینترنت را مطرح کرده اند.

این روزها در عین حال که صحبت های مسوولان از برنامه ریزی برای افزایش قیمت اینترنت حکایت دارد؛ برخی کاربران معتقدند همین قیمت ها هم برای اینترنت گران است. اغلب کاربران هم خواستار ثبات تعرفه ها و گران نشدن در سال جدید هستند.

از سال گذشته که زمزمه افزایش قیمت اینترنت شنیده شد اظهارنظرهایی هم مبنی بر زیاد بودن هزینه اینترنت در ایران شنیده شد که در چند ماه منتهی به پایان سال ۱۴۰۰، کندی سرعت اینترنت و افت کیفیت سرویس، بر انتقادها از ناهمخوانی قیمت و سرعت اینترنت افزود.

 

کاربران: قیمت با سرعت اینترنت همخوانی ندارد

در بررسی مطالبه ای که برای کاهش قیمت اینترنت همراه در فارس من ثبت شده، آقای عساکره سردبیر این سوژه درباره مطالبه خود به خبرنگار فارس گفت: سرعت اینترنت نسبت به قیمت آن بسیار کم است و درخواست داریم که هم سرعت اینترنت افزایش پیدا کند و هم بسته ها ارزان تر شود.

وی که مشترک هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل است، گفت: ماهیانه بیش از ۶۰ هزار تومان هزینه اینترنت سیم کارت را می‌دهم که برای ما هزینه گرانی است.

سردبیر ۱۸ ساله این سوژه اضافه کرد: کسب و کاری در اینترنت ندارد و از اینترنت گوشی برای به عنوان ابزار ارتباطی و سرگرمی استفاده می کند.

وی می گوید که خواستار کاهش قیمت بسته‌های اینترنت است.

همچنین زمزمه افزایش قیمت اینترنت در رسانه ها به گوش می رسد، کاربران هم مخالفت خود را با تصمیم را اعلام می کنند.

نیکجو سردبیر یکی دیگر از سوژه های فارس من با ثبت سوژه ای با عنوان مخالفت با افزایش قیمت اینترنت، به خبرنگار فارس گفت: اخیرا اخباری مبنی بر گران شدن اینترنت به گوش می‌ رسد و ما به این وسیله مخالفت خود را با گران شدن اینترنت اعلام می‌ کنیم.

وی گفت: در شرایطی که سرعت اینترنت به مرور کمتر شده و محدودیت های بیشتری هم روی آن اعمال شده است، منطق افزایش قیمت اینترنت پذیرفتنی نیست و ما خواستار کاهش سرعت اینترنت هستیم.

سردبیر این سوژه فارس من می گوید: در حالیکه بهبودی در سرعت اینترنت مشاهده نمی کنیم بر چه اساسی باید از امسال هزینه بیشتری بابت آن بپردازیم؟

سال آینده قیمت ها کاهشی نیست

اما این درخواست کاربر سامانه فارس در حالی مطرح شده که صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت وگو با خبرنگار فارس، می گوید: در سال جدید امکان اصلاح تعرفه ها را خواهیم داشت.

عباسی شاهکوه با اشاره به ممنوعیت افزایش قیمت اینترنت در سال۱۴۰۰، گفت: قانون مجلس در سال ۱۴۰۰، هر گونه افزایش قیمت اینترنت را ممنوع کرده بود و این قانون یک ساله و فقط برای سال ۱۴۰۰ بود و در سال ۱۴۰۱ دیگر اجرا نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه مدتی است که بازنگری در مدل اقتصادی ارتباطات کشور ضروری شده است،‌ گفت: اصلاح مدل اقتصادی ارتباطات کشور در سال آینده در دستور کار است.

 

اینترنت امسال گران می شود

اگرچه مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لزوم اصلاح مدل اقتصادی کشور هم نظر هستند، اما اخیرا هم عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مهم نهایی را بر افزایش قیمت اینترنت در سال آینده زد.

وی گفت: کارگروهی برای بررسی مدل‌ های مختلف اصلاح تعرفه اینترنت تشکیل داده‌ ایم تا به مردم هم فشار نیاید. می‌دانیم مردم درگیر انواع و اقسام تورم‌ها هستند و باید کمک‌شان کنیم.

چرخ صنعت حوزه ارتباطات، با درآمد ناشی از صوت و دیتا می‌چرخد. بخشی از کندی که گاهی اوقات در سرعت اینترنت وجود دارد، به این دلیل است که متناسب با نیاز این بخش منابعی به آن تزریق نشده است. این منبع را یا دولت باید تزریق کند یا باید بر منابعی که از طریق مردم تهیه می‌شود، تکیه کنیم.