تسهیلات ۱۷۰۰ میلیارد تومانی وزارت ارتباطات برای فعالان ICT
تسهیلات ۱۷۰۰ میلیارد تومانی وزارت ارتباطات برای فعالان ICT

آی‌سی‌تی نیوز – قرارداد اعطای ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان حوزه ICT، استارتاپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پست بانک به امضا رسید. به گزارش ایرنا، با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به تولید دانش بنیان، تمامی دستگاه‌ها در حال برنامه ریزی برای دستیابی به این […]

آی‌سی‌تی نیوز – قرارداد اعطای ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان حوزه ICT، استارتاپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پست بانک به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به تولید دانش بنیان، تمامی دستگاه‌ها در حال برنامه ریزی برای دستیابی به این هدف هستند. وزارت ارتباطات که بخش بزرگی از تعامل با فعالان حوزه استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده دارد، با عقد قراردادی به مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان با پست بانک درنظر دارد تسهیلاتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و فعالان حوزه ICT تخصیص دهد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، «بهزاد شیری» مدیرعامل پست‌بانک ایران گفت: برای تقویت اقتصاد دیجیتال برای نخستین بار در قالب بودجه سال ۱۴۰۰، منابعی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت تا بتواند آن را با منابع پست‌بانک ایران (بانک عامل) تلفیق و تسهیلاتی به فعالان حوزه ICT، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کند.

شیری با بیان این‌که در سال‌های گذشته چنین منابعی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در اختیار وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت و تعاون قرار گرفته بود، ولی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار نداشت، گفت: با توجه به محدودیت منابع بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، در پست‌بانک ایران منتظر بودیم تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز این عاملیت را به دست آورد و به همان اندازه‌ با تخصیص منابع داخلی به فعالان حوزه ارتباطات و شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت کنیم.

شیری با تأکید بر اینکه اکنون قرارداد عاملیت بین پست‌بانک ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رقمی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان به امضا رسیده است، گفت: از این اعتبار، ۸۵۰ میلیارد تومان سهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و برابر این رقم نیز سهم پست‌بانک ایران است و باید این تسهیلات در قالب یک ساختار پرداخت شود.

وی بابیان اینکه برای ایجاد یک تغییر پایدار باید ابتدا نهادسازی شود، ادامه داد: در پست‌بانک ایران برای پرداخت تسهیلات به فعالان ICT باید نهادسازی و زمینه را مهیا می‌کردیم. به همین علت واحد بانکداری شرکتی ICT را ایجاد کردیم و ۱۹ نفر از کارکنان پست‌بانک ایران در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال آموزش هستند و به‌زودی در محل موردنظر مستقر می‌شوند و این کارشناسان پرونده شرکت‌های فعال در حوزه فاوا را بررسی و تحویل شعبه‌ می‌دهند.

شیری تاکید کرد: با انجام پیوسته این فرآیند، واحد بانکداری شرکتی حذف‌شده و واحد مسئول بررسی پرداخت تسهیلات‌ به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در بانک ایجاد می‌شود و این‌یکی از جنبه‌های نهادسازی برای حمایت از فعالان حوزه فناوری، دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها است که در بانک اتفاق افتاده است.