آی‌سی‌تی نیوز – مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی (USO) گفت: برای رفع مشکلات شهرستان های کمتر برخوردار و تسریع در کاهش شکاف دیجیتالی طرحی مرحله‌ای در مدت زمان دو، سه و شش ماهه را برنامه‌ریزی کردیم. به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایرج […]

آی‌سی‌تی نیوز – مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی (USO) گفت: برای رفع مشکلات شهرستان های کمتر برخوردار و تسریع در کاهش شکاف دیجیتالی طرحی مرحله‌ای در مدت زمان دو، سه و شش ماهه را برنامه‌ریزی کردیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایرج روحی مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی (USO) در جلسه با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن تشریح وضعیت پوشش روستاهای استان گفت: حدود ۵۰۰ روستای آذربایجان غربی فاقد اینترنت یا دارای پوشش ضعیفی هستند که مورد قبول ما نیست.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای حدود ۲۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است، افزود: توزیع پوشش اینترنتی روستاها در استان متوازن نبوده و برخی از شهرستان‌ها مثل تکاب ، بوکان، شاهین دژ، سلماس و چالدران در وضعیت خوبی قرار ندارند.
مجری طرح USO تصریح کرد: ما برای رفع مشکلات شهرستان‌های کمتر برخوردار و تسریع در کاهش شکاف دیجیتالی، طرحی در سه فاز دو، سه و شش ماهه برنامه‌ریزی کردیم که در حدود ۹۰ روستای شهرستان های مذکور در حال اجراست.
وی به تعهد اپراتورهای ارتباطی اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه تعهد اپراتورهای ارتباطی طبق پروانه، پوشش دیتای روستایی را شامل نمی شود باید این پوشش‌ها از اعتبارات دولتی پرداخت شود و برای این موضوع تلاش و هماهنگی استانی و وزارتی توامان لازم است.
روحی به تعهد وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه اشاره و اظهار کرد: وزارت ارتباطات طبق برنامه، ۸۰ درصد روستاها را پوشش داده است؛ اما باتوجه به ضرورت توسعه شبکه ملی اطلاعات و بهرمندی تمام روستائیان از مزایای این بستر اعم از آموزش، سلامت، خدمات کشاورزی، بانکی و توسعه دولت الکترونیک، یک همت جمعی و تخصیص منابع استانی و وزارتی برای اتمام این پوشش لازم است.
در ادامه یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن اشاره به مطالبات مردم روستاهای آذربایجان غربی گفت: ایجاد بستر ارتباطاتی و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات جدی و اساسی مردم روستاهای استان است.
وی افزود: در سفر های استاندار آذربایجان غربی به روستاها موضوع عدم دسترسی مطلوب مردم به شبکه پهن باند برجسته است وما برای تحقق این مطالبه مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم روستائیان استان برای استفاده از مزایای شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت پرسرعت، تلاش می کنیم تا بخشی از منابع مالی این طرح از اعتبارات استانی تامین شود.
بر اساس این گزارش راهکار‌های تامین منابع مالی و رفع موانع موجود در توسعه پهن باند روستایی بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی بررسی وتصمیماتی برای رفع مشکلات اتخاذ شد.