اینترنت در برخی اپراتورهای موبایل گران شد
اینترنت در برخی اپراتورهای موبایل گران شد

آی‌سی‌تی نیوز – در حالی که گزارش‌های مردمی از افزایش قیمت اینترنت در برخی شرکت‌های اینترنت ثابت حکایت دارد، کاربران فارس من می‌گویند که بسته‌های اینترنت در برخی از اپراتورهای موبایل هم گران شده است. به گزارش فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه از افزایش قیمت اینترنت در […]

آی‌سی‌تی نیوز – در حالی که گزارش‌های مردمی از افزایش قیمت اینترنت در برخی شرکت‌های اینترنت ثابت حکایت دارد، کاربران فارس من می‌گویند که بسته‌های اینترنت در برخی از اپراتورهای موبایل هم گران شده است.

به گزارش فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه از افزایش قیمت اینترنت در برخی از اپراتورهای موبایل خبر دادند.

سردبیر سوژه انتقاد از ناهمخوانی سرعت و قیمت اینترنت همراه اول مشترک اپراتور همراه اول است و می گوید: اخیرا همراه اول به نوعی بسته های اینترنت خود را گران کرده است.

دارابی کاربر ۴۳ ساله موبایل از استان اصفهان است و درباره مطالعه خود به خبرنگار فارس توضیح داد: اخیرا گفته می‌شود که اینترنت ثابت گران شده است و برخی شرکت‌های اینترنتی قیمت بسته ها را حتی تا دو برابر افزایش داده اند.

وی ادامه داد: هدف من از ثبت این سوژه این بود که اعلام کنم که علاوه بر اپراتورهای ثابت، برخی از اپراتورهای همراه هم افزایش قیمت اینترنت داشته اند.

وی گفت برای مثال پیش از این بسته سه ماهه ۱۶ گیگابایت بر ثانیه را ۴۴ هزار تومان از همراه اول می خریدم که اکنون این بسته به دو ماهه ۱۲ گیگابیت بر ثانیه قیمت ۴۴ هزار تومان تغییر کرده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که قبل از پایان سال سرعت اینترنت کم شده بود و در رتبه بندی های جهانی نیز کاهش سرعت اینترنت در کشور مشهود بود؛ در این شرایط مسئولان به جای اینکه کیفیت اینترنت را بهتر کنند آن را گران کرده اند؟

دارابی افزود: مسئولان می‌گویند مردم نگران نباشند وقتی اینترنت گران شود صرف توسعه می شود و می گویند که از همراه اول خواسته اند که افزایش تعرفه را صرف توسعه زیرساخت‌ها کند؛ اما تضمین کار چیست؟

 

بسته های کم حجم تر شده اند

خبرنگار فارس برای بررسی بیشتر موضوع، نظر چند مشترک دیگر را هم جویا شد.

مهدوی دیگر کاربر این اپراتور هم از حذف برخی بسته های پرحجم در این اپراتور خبر داد.

وی گفت: بسته هایی که حذف شده اند بسته های به صرفه تر برای مشترک بوده اند و بسته های جدید با حجم کمتر ارائه شده اند.

او می گوید: این تغییر برای مشترکان کم مصرف شاید خیلی مهم نباشد اما مشترکان پر مصرف باید هزینه های به مراتب بیشتری را بپردازند.

 

حذف بسته‌های بلند مدت

محسنی دیگر کاربر این اپراتور از تجربه خود در خرید بسته جدید اینترنتی گفت: بسته بلند از لیست بسته های این اپراتور حذف شده است.

وی با تایید تغییر بسته های اینترنت این اپراتور، گفت: اغلب همیشه بسته یک ساله ای را از این اپراتور خریداری می کردم که در تمدید بسته متوجه شدم این بسته حذف شده است.

 

اپراتور چه توضیحی دارد؟

خبرنگار فارس این موضوع را با اپراتور مطرح کرد.

در پیگیری از همراه اول، این اپراتور توضیح داد: قیمت ها افزایش نیافته است؛ فقط تعدادی از بسته ها که از سال ۹۵ و ۹۶ ارایه شده بود حذف شده است. بسته های قبلی در راستای سیاست های قبلی اپراتور مبنی بر تشویق به افزایش مصرف بوده است اما سیاست جدید شرکت مبنی بر مصرف منطقی و عادلانه است و بسته های جدید به زودی جایگزین می شوند.

رگولاتوری درباره تغییرات قیمت اینترنت موبایل چه می گوید؟

آن طور که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید دارد دستور و مصوبه ای برای افزایش قیمت ها نیست.

بنابر اعلام این سازمان، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که بالاترین رکن تصمیم‌گیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، هیچگونه مصوبه جدیدی در مورد تعرفه اینترنت نداشته است.

آخرین تعرفه مصوب اینترنت همراه مربوط به سال ۹۵ و برای دسترسی ثابت مربوط به سال ۹۶ است که طی آنها سقف و کف قیمت تعیین شده است.