انهدام دو باند توزیع دارو توسط پلیس فتا
انهدام دو باند توزیع دارو توسط پلیس فتا
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از انهدام دو باند توزیع داروی قاچاق، تقلبی و کمیاب خبر داد.

به گزارش فارس،معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از متلاشی شدن دو باند توزیع دارو که مبادرت به فروش داروهای قاچاق ،تقلبی و کمیاب می‌کردند، توسط پلیس فتا خبر داد.

سرهنگ  رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار داشت : در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا علیه توزیع کنندگان داروهای غیر مجاز در فضای مجازی اعضای دو باند فروش دارو در این فضا مورد شناسایی قرار گرفتند و جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضائی معرفی شدند.

این مقام مسئول در ادامه از اجرای این طرح توسط کارگروه ویژه پلیس فتا خبر داد و گفت : بر اساس قوانین موجود، خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه است و برای تهیه دارو باید به مراکز مجاز یعنی داروخانه‌ها مراجعه شود، زیرا افراد سودجو با تبلیغ و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا افزود : در روزهای گذشته مقدار زیادی اقلام دارویی شامل داروهای کمیاب به خصوص آنتی بیوتیک ها از فروشندگان غیر مجاز دارو کشف و ضبط شد و این اقلام جهت تعیین تکلیف در اختیار سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت .

وی بیان داشت : برابر بررسی های کارشناسی صورت گرفته مشخص شد تعدادی از داروهای کشف شده تاریخ مصرف گذشته ، غیرمجاز و تقلبی بوده است و نیز به دلیل عدم نگهداری در شرایط لازم فاسد شده اند .

این مقام انتظامی ضمن تاکید بر اینکه فروش هرگونه داروی مجاز و غیرمجاز در فضای مجازی به علت مقوله مهم دارو و سلامت افراد ممنوع و غیرقانونی می‌باشد، به عموم مردم توصیه کرد : به منظور حفظ سلامت و تندرستی خود و خانواده برای دریافت هرگونه دارو و مشاوره هرگز متوسل به فضای سایبری و شبکه های اجتماعی نگردند .

وی از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی ،موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا مرکز فوریت های سایبر به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ که به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در حوزه جرایم سایبری است، گزارش کنند.