اسامی سرمایه‌گذاران توییتر فاش شد
اسامی سرمایه‌گذاران توییتر فاش شد
جک دورسی، ولید بن طلال، شاهزاده سعودی و صندوق ثروت حکومتی قطر به علاوه ایلان ماسک، میلیاردها دلار برای خرید توئیتر کمک کردند.

به گزارش فارس، سرمایه‌گذاران اصلی توئیتر پس از خرید این شرکت توسط ایلان ماسک، شامل جک دورسی، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرای پیشین این شبکه اجتماعی، ولید بن طلال، شاهزاده سعودی و زیرمجموعه‌ای از صندوق سرمایه‌گذاری حکومتی قطر است.

به نوشته راشاتودی، ماسک پرونده معامله این شبکه اجتماعی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار را هفته گذشته، پس از ماه‌ها مذاکره بست و بلافاصله برخی از مدیران این شرکت را اخراج کرد.

ولید بن طلال پس از انتقال نزدیک به ۳۵ میلیون سهم به ارزش ۱٫۹ میلیارد دلار با قیمت فروش ۵۴٫۲۰ دلار برای هر سهم از طریق شرکت هلدینگ خدمات مالی عربستان، سهام خود در این شبکه اجتماعی را حفظ کرده است.

این اقدام سبب شد تا شرکت و دفتر خصوصی این شاهزاده سعودی، دومین سرمایه‌گذار بزرگ توئیتر همچنان پا برجا باشد.

شرکت هلدینگ خدمات مالی عربستان، دارای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های املاک و مستغلات، هتلداری، بانکداری و خدمات مالی، فناوری اطلاعات، خدمات اینترنتی و رسانه‌‌های گروهی است. مالک این شرکت ولید بن طلال (ثروتمندترین عرب جهان) است.

جک دورسی که یکی از بنیانگذاران این شبکه اجتماعی و قبلا مدیر ارشد اجرایی آن بود، بیش از ۱۸ میلیون سهم یا حدود ۲٫۴ درصد این شرکت به ارزش ۹۷۸ میلیون دلار را در اختیار دارد.

این سرمایه‌ گذاری سبب شد تا ایلان ماسک، سهام شرکت X Holdings I را که توئیتر را کنترل می‌کند، به دورسی بدهد.

ایلان ماسک در ابتدا در ماه آوریل برای خرید سهام این شرکت که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، ۴۴ میلیارد دلار پیشنهاد داد، اما بعدا از این معامله خارج شد و ادعا کرد که تعداد حساب‌‌های “ربات اسپم” در این بستر مجازی به اشتباه ارائه شده است، اما در نهایت هفته پیش این شرکت را خرید.