آی‌سی‌تی نیوز – معاون وزیر ارتباطات گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که ۵ درصد از درآمد اپراتورهای موبایل صرف توسعه فیبرنوری شود و این پیشنهاد را به هیأت دولت ارسال کرده‌ایم. به گزارش فارس، صادق عباسی شاهکوه در حاشیه بازدید از نمایشگاه جانبی کنفرانس ظرفیت فیبر نوری اظهار داشت: اخیرا کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، مصوبه‌ای برای […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون وزیر ارتباطات گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که ۵ درصد از درآمد اپراتورهای موبایل صرف توسعه فیبرنوری شود و این پیشنهاد را به هیأت دولت ارسال کرده‌ایم.

به گزارش فارس، صادق عباسی شاهکوه در حاشیه بازدید از نمایشگاه جانبی کنفرانس ظرفیت فیبر نوری اظهار داشت: اخیرا کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، مصوبه‌ای برای توسعه شبکه دسترسی فیبر نوری داشته که در هفته جاری ابلاغ می‌شود و دسترسی به ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری تا پایان دولت را دنبال می‌کند و حداقل سرعت در این سرویس هم باید ۳۰ مگابیت بر ثانیه باشد.

وی ادامه داد: طبق این برنامه برای ۷۰ درصد از کاربران سرعت بیشتر از ۵۰ مگابیت بر ثانیه و برای ۵۰ درصد از کاربران هم سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه درنظر گرفته شده و ۱۰ درصد از کاربران هم باید به سرعت‌های گیگابیت بر ثانیه‌ای دسترسی داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: اخیراً در مصوبه دیگری کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات مقرر کرده که ۵ درصد از درآمدهای اپراتورهای موبایل صرف توسعه فیبر نوری شود و این مصوبه را برای نهایی شدن به هیأت دولت فرستاده‌ایم.

عباسی شاهکوه ادامه داد: همچنین در سال آینده مزایده فرکانس نسل پنجم ارتباطات را هم برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: در سال آینده همچنین با توجه به اینکه ممنوعیت قانونی برای تغییر تعرفه‌ها برداشته می‌شود، تعرفه‌ای حوزه ارتباطات را بازنگری و اصلاح می‌کنیم.